ניסאן סילפי החדשה, או ה-סנטרה כפי שאנחנו מכירים אותה בישראל (צילום (צילום: ספורט 5)
ניסאן סילפי החדשה, או ה-סנטרה כפי שאנחנו מכירים אותה בישראל (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

בזמן שבניסאן אירופה מנסים לנקות את המותג מכתמי מעשיו הפליליים של נשיא החברה קרלוס גון, הזרוע הגלובלית של החברה הזניקה בתערוכת הרכב בשנחאי מכונית אסטרטגית חשובה מאוד למותג היפני, ה-סילפי. מכונית זו היא למעשה התאומה של הסנטרה שנמכרת גם בישראל, אולם לפי התמונות והמפרטים נראה שהיא עברה רפורמה רצינית בדרך להפוך למועמדת קצת יותר משמעותית בזירת המשפחתיות-סדאן העממיות. 

ה-סילפי, כך מעריכים בכלי התקשורת בדטרויט תהיה זהה לחלוטין לגרסה האמריקנית - בכל המשתנים. המשמעות היא שהעיצוב החיצוני שלה השתפר בצורה דרמטית ומקבל כעת אפיוניים "יוקרתיים" יותר משתי האחיות למשפחת המייד-סייז הבכירה - ניסאן אלטימה ו-ניסאן מקסימה. הגריל הקדמי הרוחב, גם מפשקי הסרנים, היא נמוכה מהדגם היוצא, רחבה יותר ובסיס הגלגלים צמח בכמה סנטימטרים. קו האמצע שלה גם מתהדר באותה קורת C מרחפת שמשווה למכונית מראה של רכב דמוי-קופה ספורטיבי - לטוב ולרע.

תמונת תא הנוסעים מותירה רושם חיובי, לפחות למראית עין. בניסאן מבטיחים איכות חומרים גבוהה יותר, מערכות פנים מתקדמות וגרסאות אבזור מגוונות. דפי המפרט כוללים גם ריפודים בעלי מוטיב יהלום במארז דמוי עור ומושבים רחבים יותר (בכל זאת היא נולדה עבור השוק האמריקני). זאת ועוד, לרכב צג מגע ראשי "מרחף" מוגדל, מערכות בטיחות חכמות ונגישות משופרת לתפעול הפונקציות מגלגל ההגה.

לסנטרה שניים-שלושה מנועים עיקריים, הראשון שבהם הוא 2.0 ל' אטמוספרי 4 צילינדרים בנזין עם כ-142 כ"ס מחובר אל תיבת הילוכים רציפה. כלומר שיפור של כ-12 כ"ס לעומת הדגם הנוכחי וגידול של 200 סמ"ק בנפח. עוד מנועים שיצטרפו אל הסנטרה בעתיד (אבל לא בטוח שבישראל) הם ה-1.6 ל' טורבו בהספק של 190 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירוית. דגם היברידי עשוי גם הוא לחזק את הסנטרה על בסיס מערכת ההנעה של ניסאן אקס-טרייל הייבריד (אינו משווק בארץ).

ב-2016 פתחה התקינה האמריקנית את הדלת לסנטרה בישראל והיא החלה את דרכה באולמות היבואנית המקומית קרסו מוטורס. בחברה הסתכמו בעיקר על אבזור כדי למצב אותה בלב סגמנט המכוניות המשפחתיות. קשה לראות זאת בשטח, אבל יותר מ-2,000 סנטרות נמכרו כאן במהלך השנה הקודמת, חלק לא מבוטל כמובן לציי רכב. בארה"ב היא רושמת עליה עקבית במכירות מאז 1998 ובשנה הקודמת נמסרו באמריקה למעלה מ-220 אלף יחידות. בתוך כך, ב-3 החודשים הראשונים של השנה חל קיטון בשיעור חד במכירות (על רקע הדיווחים אודות דור חדש).

הדגם הבא ישווק בארה"ב רק בתחילת 2020 ולכן עד שתגיע לישראל, ייקח עוד זמן רב.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!