sportFive672959 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
Getty (צילום: ספורט 5)
Getty | צילום: ספורט 5
רוב משתתפי הדקאר שנערך בדרום אמריקה, מגיעים מהיבשת הישנה. החורף השנה באירופה חזר להיות חורף רגיל ומושלג והמשפחות שלהם בבית מנצלות את ימי החופש האחרונים של תחילת השנה. אבל בארגנטינה הסיפור שונה לגמרי. הקיץ נמצא בעיצומו ומזג האוויר כה חם ויבש. החום מעיק על המכוניות והאופנועים, ולא פחות מכך על המשתתפים עצמם שחלקם חשוף לרוחות החמות. כמו תמיד, דקאר הוא המבחן האולטימטיבי לאדם ומכונה והקטע השלישי בראלי הוא דוגמא טובה לכך וממש ביום הזה חזרו למשחק השמות החזקים ביותר.

Getty (צילום: ספורט 5)
Getty | צילום: ספורט 5

מכוניות – סבאסטיאן לואב פתח את הציר הארוך של 364 ק"מ נגד השעון בשעת בוקר אחרי שניצח בסטייג' הקודם. הכוכב הצרפתי של קבוצת פיז'ו עלה למקום הראשון בדירוג הכולל ומנע מנהגי טויוטה לזכות בהובלה יום שני ברציפות. אבל לנאסר אל עטיה מטויוטה היו תכניות אחרות והנהג הקטארי הצליח להדביר את לואב שהתברבר בשטח. אחרי הכל, אל עטיה שהפיח תקווה בטויוטה, ספג תקר בגלגל ואיבד למעלה משעתיים והתדרדר הרחק בדירוג. אם אנשי טויוטה חשבו שהצרות הסתיימו עם אל עטיה, הם טעו.

גם שני הכוכבים האחרים שלהם, ג'ינייל דה וילייה הדרום אפריקני ונאני רומה הספרדי, סבלו מתקלות ושניהם איבדו דקות ארוכות ויקרות. וכאשר טויוטה נסוגה, פיז'ו נסקה למעלה בזכות ביצועים מצוינים של סטפן פטראנסל וקרלוס סאינז. פטראנסל סיים את היום במקום הראשון וניצח את הסטייג' ה-36 בקריירה מאחורי ההגה ולמעשה גם חזר לקרב על הניצחון אחרי יומיים גרועים. פטראנסל, סאינז ולואב מקבוצת פיז'ו סיימו במקומות הראשונים בסטייג' 3 ומיקו הירבונן מקבוצת מיני סיים רביעי ומנע מפיז'ו שמחה מושלמת כשהקדים את נהג פיז'ו הרביעי, סיריל דפרה הצרפתי. בדירוג הכולל ממשיך להוביל סבאסטיאן לואב, אך הפער בינו לבין קרלוס סאינז הצטמצם ל-42 שניות כאשר פטראנסל מדורג שלישי בהפרש של 4 דקות אבל עם המון מוטיבציה חדשה להמשך.

אופנועים – ז'ואן בארדה בורט הספרדי המוביל של קבוצת הונדה, פתח את הדקאר ברגל שמאל ואיבד ביומיים הראשונים דקות יקרות ואף טעה ביום הראשון כאשר נתקע בשלולית בוץ מעצבנת. בארדה ראה את יריבו המר טובי פרייס מ-KTM מטייל לניצחון ביום הקודם ועולה בקלילות למקום הראשון בראלי כולו וזה הדליק אצלו את כול נורות האזהרה שהראלי עלול לברוח לו מבין האצבעות וללא קרב. בארדה פתח את הסטייג' השלישי שלו בידיעה שהוא חייב לחזור למשחק ורכב בסגנון התקפי חסר פשרות תוך שהוא סוחט את ההונדה CRF 450 שלו עד לקצה והתוצאות היו נפלאות.

לאף רוכב לא הייתה תשובה לרכיבה המוחצת של בארדה. סאם סנדרלנד הבריטי של KTM סיים את הסטייג' במקום שני אך בפער של 13 דקות מהספרדי של הונדה ואילו טובי פרייס האוסטרלי של KTM שהוביל באותו בוקר, ראה את בארדה חולף על פניו ומשאיר אותו מאחור בפער של 22 דקות חסרות תקדים. החולשה של פרייס השאירה מקום לפייר אלכסנדר רנה, הרוכב הצרפתי של הוסקווארנה שסיים שלישי לפני פאבלו קינטאניה הרוכב מצ'ילה של הוסקווארנה שסיים רביעי. בתום היום השלישי זינק בארדה לראש הדירוג הכולל כשהוא פותח פער של 11 דקות על סאם סנדרלנד מקבוצת KTM ויתרון של 14 דקות על בן קבוצתו של בארדה, פאולו גונסאלבס מהונדה. החולשה של טובי פרייס דרדרה אותו למקום החמישי בפיגור של 17 דקות מהספרדי של הונדה וכעת הוא יצטרך למצוא תשובות לסטייג' הבא.

תחזית למחר – מזג האוויר הקיצי ימשיך להכות במשתתפים שייכנסו לראשונה השנה לבוליביה ליום הראשון שם מתוך חמישה ימים סופר מפרכים. המרחק הכולל שיצטרכו המשתתפים לעבור הוא 521 ק"מ ומתוכם 416 ק"מ נגד השעון ועוד 105 ק"מ של קטעי קישור עד למחנה הלילה בטופיזה. חלק מהקטע יהיה דיונות חול וחלק אחר יהיה קשה ויציב אך הטיפוס לגובה באזור ההררי יתחיל לתת את אותותיו.