sportFive672650 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
הרכישה של יצרנית המכוניות האמריקנית קרייזלר על שלל מותגיה, בינתיים לא מביאה את פיאט להצלחות מסחררות בעולם הפיננסי. התאגיד האיטלקי-אמריקני מתחיל בצמצום וביטול הדגמים הלא רווחיים והראשון הוא הקרייזלר 200 סדאן שייצורה יופסק לאלתר. אבל חובות בגובה 7 מיליארד דולר לא ימחקו בזכות הקרייזלר 200 החביבה וגם לא בזכות ביטול ייצור של עוד כמה דגמים. המגזין הכלכלי פורבס מפרסם בסופ"ש האחרון כי החובות הכלליים של התאגיד עלולים להיות עמוקים יותר כי למעשה, חוב של 7 מיליארד דולר היה נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה ותוצאות סוף השנה תתפרסמנה רק בעוד כחודש.

מזראטי ואלפא רומאו למכירה, אבל לא רק אלה
על פי הערכה של אנליסטים בתחום הרכב והכלכלה, שוקלים בפיאט קרייזלר למכור שניים או שלושה נכסים חשובים ובכך לסגור את החוב. אחד הנכסים הוא חברת המכוניות האיטלקית מזראטי שהמחיר שפיאט תקבל עבורה קרוב ל-4.5 מיליארד דולר וזאת בזכות כניסתה של מזראטי לשוק הקרוסאוברים עם דגם הלבאנטה שקוצר הצלחה. מותג נוסף שעומד בסכנת מכירה בזכות הצלחתו בשנה החולפת הוא אלפא רומאו. אחרי השקת הג'וליה הגיעה העת לצאת לאוויר העולם עם הקרוסאובר הראשון בהיסטוריה של אלפא רומאו והכוונה היא לאלפא רומאו סטלביו שעשוי להיות הדגם הנמכר ביותר של אלפא בארה"ב. אם לא די באלה, בפיאט חושבים גם על אפשרות מכירה של חברת החלפים והטכנולוגיה מנייטי מרלי.
(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
הבוס הבטיח לסיים קדנציה בלי חובות
מאז פרישת משפחת אניילי מפיאט, לא היו זעזועים כה גדולים בחברה כפי שהיא עוברת כיום בעידן של סרג'יו מרקיאונה. הבוס של פיאט-קרייזלר הודיע בכמה הזדמנויות שהוא לא יישאר לעד בתפקידו וכי הוא מבקש לסיים את התפקיד ב-2018 ולעשות זאת ללא חובות ולהעביר לידי המחליף שלו את החברה במצב כלכלי בריא. החודשים הקרובים יעידו האם מרקיאונה לא מצא דרך אחרת להציל את החברה מחובותיה.