sportFive695032 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
מכונית עם שם שהוא ראשי תיבות

בואו נודה על האמת, סאנגיונג הקוריאנית (שנרכשה לאחרונה על ידי מהינדרה ההודית הענקית) איננה מתהדרת בתחום העיצוב של כלי הרכב שלה ואולי להיפך. לצד גרסאות שפויות כמו הרקסטון והקוראנדו, זכינו גם לפיתוחים לא ברורים של הרודיאוס, אקטיון וקצת גם מהכיוון של הטיבולי. טוב, אז המסר הופנם אצלנו ולא נתעכב על עניין העיצוב יתר על המידה למרות שכל המחקרים מראים כי לעיצוב החיצוני יש השפעה מכרעת על בחירת המכונית. ומה בעניין השמות של המכוניות? הפעם מנסים בסאנגיונג להמציא משהו אחר ובמקום שם מסחרי קליט וקל, הולכים על ראשי תיבות XAVL. אם לטויוטה ולהונדה מותר, אז גם לסאנגיונג מותר. המשמעות של האותיות היא Xciting Authentic Vehicle Long וזאת גרסה משודרגת של הסאנגיונג XLV קונספט שראינו בעבר.

הגודל כן קובע

דגם ה-SUV החדש של סאנגיונג הוא רכב משפחתי לכל דבר ועניין והוא מיועד לשבעה נוסעים ולמשימות המשפחתיות הקשוחות ביותר אם כי על פי הקוריאנים, הוא יעשה זאת בדרכו הרכה והנעימה (בלי לשבור למשפחה את העצמות). תא הנוסעים של המכונית ארוך ורחב יותר מזה שהוצג ב-XLV קונספט וא םהמושבים יקופלו לגמרי, הנהג יוכל לקבל רכב משא בתצורת ואן ארוך עם נפח גדול. בסאנגיונג הבינו שאיכות חיים וחומרים טובים אינם מושגים רעים ולכן הקונסולה בנויה מחומרים באיכות גבוהה והיא אף מצופה בעור. במרכזה נמצאת מערכת בידור ומידע עם צג צבעוני גדול ובוחר מצבי תפעול מודרני שנראה כי הושאלו מבחינה רעיונית ממותגים יותר וותיקים ויוקרתיים מסאנגיונג. המושבים עשויים עור וגם הריפוד בדלתות איכותי מאוד ובכלל נראה כי המכונית מכוונת למקום קצת יותר גבוה מהדגמים שראינו מסאנגיונג בעבר.
מנועים קטנים וחסכוניים

חרף גודלה של המכונית, היא מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר או מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ושני המנועים מגיעים עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומאטית בת 6 מהירויות. בסאנגיונג שוללים את האפשרות של נסיעה קצת יותר קשוחה בשטח והמכונית תהיה עם הנעה קדמית בלבד. חידוש מעניין אחד במכונית תמצאו עם כרית אוויר חיצונית שנועדה לשמור על חיי הולך רגל במקרה של פגיעה בו בתאונה. בנוסף המכונית מצוידת במערכות בטיחות מודרניות כמו בלימה אוטומאטית בחירום, בקרת שמירה על נתיב, מערכת בקרה לתאורת דרך אור גבוה ואזהרה מפני מכוניות ואופנועים בשטחים מתים.

מתי זה מגיע, אם בכלל

המכונית שמוצגת בתערוכת ז'נבה נראית בשלב מאוד מתקדם ומוכן לייצור סדרתי אולם אנשי סאנגיונג ממלאים פיהם מים בעניין לא מוכנים לומר האם זאת אכן הגרס הסדרתית המלאה או האם יש גרסאות נוספות מתחתיה. ההחלטות כנראה נמצאות בידיים של חברת האם ההודית מהינדרה אך ההנחה היא שהמכונית כן קרובה לייצור כי סאנגיונג לא רוצים לפספס את הגל העולמי הגדול של דגמי ה-SUV ובמיוחד הדרישה המתגברת למכוניות עם 7 מקומות ישיבה.