sportFive675047 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
(צילום: getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: getty) | צילום: ספורט 5
הסטייג' העשירי של ראלי דקאר 2017 עבר סוף כול סוף בשקט ובלי דרמות שקשורות למזג האוויר. יום רגיל בדקאר עם 751 ק"מ של נסיעה ומתוכם 449 ק"מ נגד השעון בתוספת 302 ק"מ של קטעי קישור. המתח והדריכות עולים ככל שמתקרבים לבואנוס איירס, יש ריח של ניצחון באוויר לסאם סנדרלנד, הרוכב של KTM ולסבאסטיאן לואב, הנהג מקבוצת פיז'ו. אבל בדקאר שום דבר לא נסגר עד שחוצים את קו הסיום.

מכוניות
אחרי יום של נסיעה מנהלתית שבסופה הגיעו הבשורות המרות על ההרוגים באסון מפולות הבוץ והסחף בצפון ארגנטינה, יכלו הצוותים של פיז'ו לצאת לדרך ולנסות להתרכז בתחרות. סבאסטיאן לואב פתח ראשון את הציר והפעם הוא ידע שסטפן פטראנסל יתחיל לנשוף בעורפו ולכן הפעם אין הנחות ואין הקלות. סיריל דפרה בן קבוצתם של השניים, מדורג רחוק ולא מאמין שהוא ינצח, אבל הצרפתי שעבר הסבה מאופנועים למכוניות מכיר נהדר את הראלי והוא שואף למקום בפודיום. לואב החזיק יתרון של פחות משתי דקות בפתיחת היום וסיים את הסטייג' במקום הראשון כשהוא חולף בדרך על סיריל דפרה שפתח מצוין וכל שנותר הוא להמתין לתוצאות של פטראנסל. "מר דקאר" (פטראנסל) היה כל כך שקוע במשימת סגירת הפערים שהוא לא שם לב לרוכב אופנועים בנתיב ולכן הוא פגע בו וגרם לו לשבר ברגל. פטראנסל עצר מיד והגיש עזרה לרוכב וזה עלה לו בזמן יקר, אך פטראנסל מקווה כי השופטים יתחשבו בכך בסיום הסטייג' וזה ימזער את הפער בינו לבין לואב. בסיום הסטייג' שעשוי להכריע, ברח לואב מפטראנסל והגדיל את היתרון ל-8 דקות ומסיריל דפרה ל-19 דקות. דומה כי שלושת המוסקטרים יסיימו בפודיום כי הפער שלהם מנהגי טויוטה: נאני רומה וג'ינייל דה וילייה הוא פער גדול מדי. אבל תקלה טכנית אחת קטנה יכולה לשנות את כל התמונה כשנותרו עוד שני קטעים לסיום.
(צילום: getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: getty) | צילום: ספורט 5
אופנועים
ההתעוררות המאוחרת של ז'ואן בארדה בורט הספרדי של הונדה, עמדה במרכז שיחת היום הקודם. בארדה כיכב בסרטוני הווידאו ברשת שהראו כיצד הוא מתמודד עם הבוץ בסטייג' הקודם, אבל סאם סנדרלנד הבריטי של KTM לא התרשם מזה יותר מדי וידע שהוא צריך להגיע הביתה בשלום ואפילו לא לנצח את הסטייג', אלא רק להיות בסביבה של בארדה ולהבטיח לעצמו ניצחון ראשון בקריירה בדקאר. הקטע העשירי היה רווי בניווט וכצפוי זה המקום להרוויח זמן או לאבד סיכוי. אדריאן ואן בוורן מימאהה איבד זמן רב אחרי התברברות בשטח וקינטנייה מהוסקווארנה איבד גם הוא זמן יקר ובנוסף הוא התעלף ואיבד את ההכרה ופרש מהראלי כולו. ז'ואן בארדה בורט עשה את שלו וניצח את הסטייג' באדיבותו של מישל מטגה הצרפתי שהוביל בפער גדול עד שהסתבר שמטגה לא עבר בנקודת ביקורת ולכן הוא ספג עונש של תוספת זמן של שעה וזה חיסל את סיכוייו. התוצאות היומיות העלו את רף המתח בקטגוריית האופנועים. בארדה ניצח לפני סביטקו הסלובקי של KTM וקאימי הארגנטינאי של הונדה, אבל כולם שאלו היכן נמצא סנדרלנד והאם התחוללה הפתעה? סאם סנדרלנד לקח את הרכיבה היומית בשיקול דעת ובלי לנסות להיות גיבור יומי. בסופו של יום הוא נותר ראשון בראלי עם יתרון של 30 דקות על בן קבוצתו, וולקנר מאוסטריה כאשר החילופים בשלישייה הראשונה הושלמו עם רוכב KTM הספרדי פארס גואל. בארדה התקרב באופן משמעותי ועלה למקום החמישי בדירוג בהפרש של 53 דקות מהמוביל. רק הפתעה גדולה תמנע מסנדרלנד להביא את התואר היוקרתי לממלכה המאוחדת של בריטניה.
(צילום: getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: getty) | צילום: ספורט 5
תחזית למחר
הסטייג' ה-11 של הראלי יהיה מפרך והוא יוביל את המשתתפים מסאן חואן לריו קוארטו, מרחק של 754 ק"מ ומתוכם 286 ק"מ נגד השעון בתוספת של 468 ק"מ של קטעי קישור. האופי של הסטייג' מחר הוא של שבילים צרים ומהירים עם פניות סוחפות שמזכירות את הסטייג'ים של אליפות העולם בראלי WRC שבה ניצח לואב 9 פעמים. האם יום שישי ה-13 יביא הפעם משהו טוב או שזה היום שמננו חוששים כולם מפני הרעה שתיפתח?