sportFive671479 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אז תגידו שהן הגיעו לכאן רק בשנים האחרונות וזה לא מייצג עדיין ואולי אתם צודקים, ומנגד התמהיל של מכוניות היוקרה ומותגי היוקרה בישראל הולך ומשתפר מדי שנה כאשר עוד ועוד דגמים מגיעים לכאן וגם מותגים חדשים נכנסו לפה בשנים האחרונות ויש האומרים שזאת לא המילה האחרונה אחרי שאסטון מרטין ופרארי ומזראטי נמכרות כאן לצד יגואר, פורשה, קדילאק, מרצדס, אלפא רומאו, אאודי, לקסוס, ב.מ.וו ואינפיניטי וכמובן גם לנדרובר וג'יפ וכנראה ששכחנו עוד כמה מתקרבים לעולמות האלה מלמטה כמו שברולט קמארו ופורד מוסטאנג ומיני ו....יש כאן המון.

איפה אוהבים פרארי יותר מאשר באיטליה?
עורכי הסקר שהגיעו משתי חברות סקרים בבריטניה, בדקו היכן נמצאות המכוניות המוגדרות יוקרתיות בכל רחבי העולם וגם אילו מדינות חובבות מותגים יותר מאשר אחרים. אז אולי נתחיל דווקא מהנתון המדהים הזה שבאיחוד האמירויות נמצאות יותר מכוניות פרארי מאשר באיטליה שמדורגת במקום השני. מלזיה מדורגת שלישית באהבתה לסוסון ממראנלו ואחריה ערב הסעודית וטורקיה.

ריכוז העושר בדגמי היוקרה לא במקום שחשבתם
נהוג לחשוב כי העושר הגדול בכסף ואוצרות נפט של מדינות המפרץ, מביא לשעמום ורכישה של כל דבר ואפילו באופן מגלומני. זה נכון, אבל עד שזה מגיע למכוניות. על פי ממצאי הסקר, המדינה העשירה ביותר במכוניות יוקרה היא ניו זילנד הרחוקה. ערב הסעודית מדורגת במקום השני ואילו במקום השלישי מדורגת קרואטיה שהאיחוד האירופי עשה לה טוב מאוד. גרמניה מדורגת במקום הרביעי וסלובקיה נמצאת במקום החמישי.

נחזור לרגע למותגים ולכמה תוצאות מעניינות. אם יאמרו לכם כי מזראטי היא "העממית" לצד פרארי והיא זולה וזמינה יותר באיטליה, אז הסקר מראה תוצאות שונות לחלוטין. מזראטי פופולארית באיחוד האמירויות (קטאר, עומאן, דובאי, אבו דאבי, בחריין) בטאיוואן, ערב הסעודית ומרוקו. איטליה לא נמצאת אפילו בחבורת החוד. ומה באשר למותג פורשה? אם כן, תושבי סלובקיה הם חובבי הפורשה הגדולים ביותר ואחריהם איחוד האמירויות, מלזיה, קרואטיה וסינגפור. גרמניה דרך אגב מדורגת רק במקום ה-16 של חובבי פורשה. דוגמאות מעניינות אחרות ניתן למצוא עם אסטון מרטין שנפוצה במיוחד במדינות כמו טורקיה ובלגיה ואחריהן מדינות המפרץ כאשר אנגליה רק במקום השמיני. נתונים אחרים בסקר מראים כי ההונגרים משוגעים על בוגאטי והסעודים על למבורגיני.