mako
פרסומת

ב.מ.וו מחזקת את ה-M2. לא תאמינו מה הסיבה

הקומפקטית הספורטיבית תוצג בגרסה חדשה בתערוכת בייג'ין

פורסם:
הקישור הועתק
sportFive820635
צילום: ספורט 5
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

רגע לפני שאתם מתחילים לקרוא, תקשיבו לסאונד של ה-M2 קומפטישן


יצרנית המכוניות הגרמנית מגיעה לתערוכת בייג'ין שתיפתח השבוע עם בשורה מאוד מעניינת לשוק הרכב. כל מי שיודע דבר או שניים בעניין מכוניות ספורטיביות סדרתיות לכביש, יאמר לכם שה-BMW M2 היא באמת אחד הדברים הכי טובים שיש כאן בהיבטי חוויית נהיגה. מתכנני המכונית הפנימו את המסר של החברה הבווארית שאמרו להם "תשכחו מצריכת דלק ותחשבו יותר על צריחת מנוע" ואכן התוצאה הסופית הפכה מיד עם השקתה למוצר נחשק שקיבל גם במה נפלאה כרכב רשמי של מירוצי ה-MotoGP בשיא הפופולאריות שלהם. אז מה כל כך בער בעצמותיהם של מהנדסי BMW לקחת את המכונית למחוזות חזקים יותר? התשובה לשאלה הזאת נשמעת ברגע הראשון כבלתי הגיונית: "תקנות זיהום האוויר החדשות שתיושמנה החל מ-2019 באירופה". ואכן, זאת באמת הסיבה לשדרוג המדובר שבעוד שנה יהפוך לדבר הסטנדרטי. המנוע הקיים של ה-M2 לא יוכל לעמוד בדרישות הרגולציה בנושא זיהום אוויר ולכן BMW תצטרך להשקיע סכום עתק בשינויים למנוע. במקום זאת עלה רעיון פרקטי יותר ופחות יקר, והוא לקחת את המנוע מהמכונית מדגם M3 שכבר מוכן לתקנות זיהום האוויר ולהכניס אותו למכונית הקטנה יותר, עוד היום.

מה מסתתר מאחורי המילה Competition?
החלפת המנוע במנוע של ה-M3 בוצעה בסדנת M של BMW ואנשי השיווק שיודעים כי ה-M2 המוכרת היום תועבר למוזיאון החל מ-2019 המציאו את המיתוג Competition וכך נולדה המכונית החדשה. תחת מכסה המנוע נמצאת כאמור אותה יחידת כוח (S-55) בנפח 3.0 ליטר טווין טורבו עם שש בוכנות בשורה בהספק 405 כוחות סוס עם מומנט של 56 קג"מ שנמצאת כבר במכונית הגדולה יותר. השיפור ביחס למנוע הסדרתי הנוכחי של ה-M2 הוא עליה ב-40 כוחות סוס ו-9 קג"מ, שיפור נתונים לא מבוטל בכלל. יחידת הכוח הזאת תשודך לתיבת הילוכים ידנית בת שש מהירויות וביחד זה יוצר מתכון מושלם לחובבי הנהיגה, במיוחד על הצד. אלה שיבקשו תיבת הילוכים אוטומאטית, יוכלו לקבל תיבת הילוכים כפולת מצמדים בת 7 מהירויות אך בתוספת תשלום.