sportFive685604 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
נראה היה שחלפו רק שנתיים, אולי שלוש שני ולא יותר, אבל למען האמת הזמן עף כשנהנים וכבר חלפו שש שנים מאז שהפגאני הואיירה קופה הגיעה לעולם. המכונית האקזוטית שהעיצוב שלה לא משאיר אף אחד אדיש, מגיעה כעת בגרסת רודסטר פתוחה עם מנוע סופר חזק מבית מרצדס בתצורת V12 ובנפח 6 ליטר טווין טורבו בהספק 764 כוחות סוס ומומנט של 100 קג"מ. בפגאני מסבירים כי ההספק החדש הוא ההספק הגבוה ביותר שיוצר במנוע של אחת ממכוניות החברה הקטנה וכי הוא חזק יותר בהשוואה להואיירה BC שהמנוע שלה הפיק 750 כוחות סוס "בלבד".

מהירה וקלה במיוחד
נתון המשקל במכוניות מהסוג הזה הוא לעיתים קריטי. דגם הואיירה הפתוח קל ב-80 ק"ג בהשוואה להואיירה קופה ומשקלה של המכונית (יבש) הוא 1,280 ק"ג בסך הכול. בפגאני מבקשים להבהיר כי המנוע עומד בתקן יורו 6 של הרגולציה לזיהום אוויר באירופה. למכונית תגובת דוושה מאוד חדה ומידית למרות שמדובר במנוע זהה בנפחו לדגם הואיירה BC אך מעט חזק יותר בזכות שיפורים במגדשי הטורבו שגרמו למנוע להגיב מידית לכל נגיעה בדוושת המצערת. כוח המנוע עובר לגלגלים האחרויים דרך תיבת הילוכים אוטומאטית בת 7 מהירויות בטכנולוגיית X-Trac בעלת מצמד יחיד שחוסך 40% במשקל בהשוואה למצמד כפול.
(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
מסובך, חזק ומרגש
הורסיו פגאני בכבודו ובעצמו אמר לאחר חשיפת המכונית כי מדובר בפרויקט המורכב ביותר שאיתו התמודדו האנשים בפגאני. מדובר למעשה בהפיכת דגם הקופה לרודסטר והמכונית החדשה קיבלה חזית שונה ומעוצבת וגם בתי הגלגלים והכנפיים הוגדלו ותפחו בעצמם. שינוי אחר הוא בעיצוב מחדש של קשתות ההתהפכות מאחורי הראשים של הנוסעים ברכב וכמובן גם שדרוג איכות החיים בתוך המכונית. החומרים מהם בנויה המכונית הם מסוג קרבו-טיטניום קלים וחזקים ובפגאני אף טוענים כי מדובר בחומרים קשים יותר מאשר במכוניות פורמולה 1. הדגם הזה הוא הראשון שמשקלו קל יותר מאשר של הקופה כי במכוניות רודסטר בדרך כלל מחזקים את כולה על מנת שתשמור על המבנה שלה בתאונה קשה ומכאן ההפתעה במשקל המיוחד והקל שלה.

המכונית תיחשף לקהל לראשונה בתערוכת ז'נבה שתיפתח בשבוע הראשון של חודש מרץ. מחיר גרסת הכניסה הוא 2,280,000 יורו ונציין כי בפגאני מתכוונים לייצר רק 100 מכוניות מהדגם הזה.