(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
"העולם רוצה רכבי SUV גדולים ולא מכוניות קטנות" אמר ריד ביגלנד, מנהל השיווק של פיאט-קרייזלר בארה"ב לסוכנים של החברה שהתכנסו למפגש מיוחד לסיכום שנת 2017 ותחילת 2018. הירידה במכירות של פיאט-קרייזלר בשנה וחצי האחרונות איננה תופעה חד פעמית אלא מגמה שנמשכת והמימדים שלה מטרידים מאוד את ראשי החברה. בשנת 2017 נמכרו קצת יותר מ-2 מיליון מכוניות של פאט-קרייזלר בארה"ב ולמרות המספר המדהים, זאת ירידה של קצת יותר מ-8% והנתון הזה מדיר שינה מעיני ההנהלה וגם הסוכנים בשטח שלא מצליחים למכור יותר מכוניות.

שנת 2018 צריכה להיות שנת מפנה והתקווה למכירת יותר מכוניות בינתיים איננה מתגשמת. בשני החודשים הראשונים של השנה נמשכה הירידה (עוד 6%) ועיקר הבעיה היא בדגמים קטנים שהפסיקו להיות אופנתיים בעיני הציבור האמריקני. לבכירי פיאט-קרייזלר יש שפן חשוב בשרוול וקוראים לו ג'יפ רנגלר פיקאפ. בעבר תכננו לקרא לדגם הזה שמבוסס על הרנגלר בשם "ג'יפ סקראמבלר" אך ככל הידוע לנו הרכב ימשיך לשאת את המיתוג רנגרלר. תחילת הייצור תהיה בסוף השנה הנוכחית והרנגלר המשימתי יגיע לסוכנויות בארה"ב בחודש אפריל 2019 בתקווה לאושש את המכירות. המכונית תימכר לצד הדודג' ראם 1500 שעבר גם הוא טיפול קוסמטי חשוב והיצרן האמריקני ינסה לחזור למסלול בזכות שני הדגמים הללו.

בהנהלה של החברה לא רואים סיבה נוספת להמשך הירידה במכירות. "2018 היא שנה שהתנאים הכלכליים שבה טובים מאוד ואין סיבות לעצירת הקניות של הציבור באמריקה" אמר ביגלנד. אנחנו מאמינים כי הגרסה הסופית של הרנגלר עם הארגז הפתוח בזנבו, תוצג בתערוכת SEMA הקרובה בלאס ווגאס ואז הרכב ימשוך את כל תשומת הלב ויכבוש את הכותרות.