sportFive700757 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אסטון מרטין בהנהגתו של דוקטור אנדי פאלמר ממשיכה לסמן יעדים גדולים לעתיד. אחד החשובים שבהם הוא האסטון מרטין DBX ששמו אומר בעצם הכל. זאת מכונית ממשפחת דגמי DB הנפלאים אך הסימן X מבשר כי מדובר בדגם קרוסאובר יוקרתי. בנטלי אמנם הקדימה את אסטון בעניין ושלחה לשוק את הבנטאייגה שלא חוששת לעזוב את האספלט לרדת לשבילים מאובקים ומלאי חריצים ודרדרת, אך זה לא גרם לאסטון לשנות את תכניותיה ולדחוק בהן. כל דבר מתבצע שם בזמן שתוכנן ועל פי תכנית הפעולה ששורטטה מראש.

היעד הוא 2019
המכונית הוצגה כדגם אב טיפוס בתערוכת ז'נבה 2015 והמטרות סומנו לייצור סדרתי תוך 4 שנים כאשר המכונית מיועדת להתחרות במזראטי לבנטה ובפורשה קאיין ואולי אף בגרסאות יוקרתיות אחרות של יגואר ויצרניות אחרות מגרמניה. אחת ההחלטות החשובות לתחילת התהליך היא היכן תיוצר המכונית? יש לאסטון כמובן את המפעלים הצנועים בגאיידון, שם מיוצרת ה-DB11, אבל באסטון חיפשו משהו אחר שיביע איזשהו סיפור וערך שונה לבעלי המכוניות בעתיד ולכן הם מצאו שיתוף פעולה עם הצבא הבריטי וקיבלו אישור להקים את המפעל בבסיס צבאי לשעבר בסנט אטאן שבוויילס. אסטון יקימו במקום 3 האנגרים גדולים שבתוכם תרוכז פעילות הייצור של המכונית ולא פחות מ-750 עובדים יעסקו בתהליך. אנדי פאלמר קיבל לידיו את האחריות למקום מידי אנשי חיל האוויר הבריטי וציין כי גם המפעל בגאיידון היה בסיס של חיל האוויר של הוד מלכותה בעבר הרחוק.
סוד צבאי ותעשייתי
אתם בוודאי רוצים לדעת כיצד תיראה ה-DBX ואתכם מיליונים בעולם שואלים את אותה שאלה. האם הדגם שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני שנתיים קרוב לגרסה הסדרתית או שמא אנו נחזה במשהו אחר? לפי מקורות באסטון, המכונית תהיה בעלת מידות גדולות וקרובה בעיצובה למכונית רגילה ולא למכונית קופה שטוחה ומתוחה לאחור. באסטון שומרים על כל שביב ורסיס מידע כאילו שמדובר בסודות צבאיים מהמעלה הראשונה וכל מה שאפשר לומר כרגע הוא ביחס לאיור הכללי שאסטון משחררת לתקשורת וגם כאן לא ברור אם יש קשר בין הצללית באיור למכונית בתצורה הסופית שלה. שאלה חשובה אחרת היא האם המכונית תהיה חשמלית? גם כאן אין תשובה נחרצת למרות שבעבר אמרו באסטון מרטין כי זהו הכיוון הכללי והם אפילו משחקים קצת ברעיון החשמלי עם האסטון מרטין ראפיד.