sportFive700465 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
(צילום: getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: getty) | צילום: ספורט 5
מאפייני המסלול בבחריין הינם פניות איטיות וקצרות והבלימות אליהן, יחד עם החום שמגביר מאד את השחיקה של הצמיגים. מכונית המרצדס הפגינה עליונות בסוג הפניות הללו וביכולת ההאצה מהן, לפחות בדירוג. מנגד, פרארי הפגינו ביצועים משופרים ככל שהטמפרטורות עלו, יחד עם שחיקת צמיגים עדיפה. כל זה מצביע על כך שמרצדס צפויים להמשיך לשלוט בדירוג, אבל פרארי עשויים להיות בעלי יתרון במירוץ עצמו. השאלה היא מה פטל יצליח לעשות במידה ויזנק אחרי המילטון וגם בוטס? ומה באשר לרייקונן שהפגין בעבר ביצועים חזקים בבחריין?

פירלי מביאים את אותם צמיגים כמו בסין, דהיינו: סופר סופט, סופט ומידיום. בסין לא נעשה שימוש בצמיגי המידיום על המסלול המתייבש, אבל בבחריין לא צפוי גשם, אז הקבוצות תצטרכנה לבחון לראשונה את הביצועים ומידת השחיקה של כל סוג צמיג ואת אסטרטגיות הצמיגים האפשריות להם.
סדר הביצועים בין קבוצות ״מרכז הטבלה״ קשה עד בלתי אפשרי לחיזוי, שכן, הביצועים צמודים ביותר וכל מסלול ותנאי מירוץ יאפשרו למכונית ונהג אחר לככב. בסין היה זה סיינז בטורו רוסו. בבחריין הייתי מהמר על קבוצות עם מנועי מרצדס וניסיון מוכח בניהול שחיקת צמיגים, כגון פורס אינדיה ופרז.

אלונסו עשוי שוב להוציא יותר מהצפוי מהמקלארן הונדה, אבל המירוץ הזה קשה מבחינת אמינות והרעידות ההרסניות במנועי ההונדה לא יפתרו לפחות בשני המירוצים הקרובים.

ולסיום, מאחור נחזה בשובו של פסקל ורלין לסאובר. מצער שגיאובנצי סיים את דרכו כרגע בפורמולה 1 בריסוק בסין, אבל יהיה מעניין לראות איך ורלין יתמודד עם החזרה לתחרות והצורך להוכיח את עצמו מחדש.