mako
פרסומת

המסחריות יורדות לשטח: פולקסווגן ואופל לא מפחדות להתלכלך

פולקסווגן חוגגת ארבעה עשורים של הנעה כפולה ואופל מציגה גרסת הנעה כפולה והיברידית לקומבו. הכל כדי לפרוץ מעבר לגבולות הכבישים הסלולים

פורסם:
צילום: יצרן
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
הנעה כפולה עוד מימי ה-T2
הנעה כפולה עוד מימי ה-T2 | צילום: ספורט 5


מה-Syncro ל-4Motion
מה-Syncro ל-4Motion | צילום: ספורט 5

מאז חלפו שנים ודורות, כשעם השקת הדור החמישי (T5) בשנת 2004, הוצגה גם מערכת הנעה כפולה חדישה, אשר רבים מכירים עד היום כ-4Motion, שהייתה חכמה וחסכונית יותר בכך שידעה להיכנס לפעולה באופן אוטומטי לפי צורך. כיום, ממשיכה פולקסווגן להציע בדור השביעי של משפחת הטרנספורטר (T7) גרסאות הנעה כפולה לקליפורניה, למולטיוואן ולקראוול, המשלבות בחלקם מנוע חשמלי בטכנולוגיית פלאג-אין הייבריד (eHybrid 4Motion). הזעקה האחרונה הגיעה עם חשיפתה של ה-ID.Buzz החשמלית ולה גרסת הנעה כפולה העושה שימוש כמובן בצמד מנועים חשמליים, כך שעקרונית תוכלו לצאת איתה למסע בסהרה, אך תצטרכו כבר להיזהר ולדאוג לשלמותו של מארז הסוללות.
אופל: הנעה כפולה המשלבת בין מנוע דיזל קדמי למנוע חשמלי אחורי
אופל: הנעה כפולה המשלבת בין מנוע דיזל קדמי למנוע חשמלי אחורי | צילום: ספורט 5
עוד גרמניה מכפילה הנעה

לקומבו כזכור, הוצעה בעבר גרסה כפולת הנעה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד שידעה לשלב בין הנעה קדמית לכפולה בזמן איבוד אחיזה ואפשרה לנעול את הדיפרנציאל האחורי. הפעם בחרו באופל לשלב מנוע חשמלי אחורי נפרד, המקבל אנרגיה משתי סוללות בקיבולת 4.8 קוט״ש, כשעל הנעת הגלגלים הקדמיים אמון מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל בהספק 130 כ״ס, המשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה, כפי שאנו מכירים מהדגם כיום.

הקומבו כפולת ההנעה תוצע בגרסאות מרכב קצר או ארוך ועם מקום לחמישה או לשבעה נוסעים, ועל-אף שלא יצאה על-כך הודעה רשמית מצד סטלנטיס, סביר להניח כי ממש כמו בעבר בשורה זו תגיע גם לתאומים סיטרואן ברלינגו פיג`ו פרטנר, ומי יודע אולי אפילו לפיאט דובלו ולטויוטה פרו-אייס סיטי, ואולי אפילו לדגמים משפחתיים ו-SUV אחרים של קונצרן הענק.