זול ממרצדס: ב.מ.וו X3 החדש בישראל
הדור הרביעי של ה-X3 נחת בישראל, בגרסאות בנזין, פלאג-אין וגם ה-M50 הגיעה. המחירים זולים ממרצדס, אבל יקרים מג`נסיס. האם הדור החדש יכבוש את הפסגה ומה שיש לו להציע? צפו בוידאו




ב.מ.וו X3 החדש יוצע כאן עם 3 יחידות הנעה. גרסת הכניסה היא ה-
ולמה מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר וסיוע מיקרו-היברידי. ההספק עומד על 208 כ"ס (4 כ"ס יותר מהדגם הקודם), ההנאה כפולה ותיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות (שיפור של 6 עשיריות השנייה). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14 ק"מ לליטר.
גרסת הפלאג-אין
עושה שימוש גם כן במנוע בנזין זהה, אך ההספק המשולב עומד על 299 כ"ס (תוספת של 7 כ"ס לעומת הדור הקודם). גם כאן השידוך להנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות (איטי בעשירית שנייה), בעוד הסוללה גדולה יותר לעומת הדור היוצא ובקיבולת של 19.7 קוט"ש (+8.9 קוט"ש) ומאפשרת בהתאם טווח נסיעה של 87 ק"מ, (+43 ק"מ), כמו כן טעינה ביתית (11 קילוואט, לעומת 3.7 קילוואט בעבר) אורכת שעתיים ורבע.
אגב, צריכת הדלק הרשמית היא 100 ק"מ לליטר, אך היא כמובן תלויה בסגנון הנהיגה וסוללה מלאה. לצד זאת, היצרן גם מפרסם נתון צריכת דלק כאשר הסוללה ריקה, העומד על כ-12.6-13.8 ק"מ לליטר.
לגרסת הבנזין החזקה
מנוע 6 צילינדרים בטור, בנפח 3.0 ליטר כשגם כאן ישנו סיוע מיקרו-היברידי. ההספק עומד על 398 כ"ס ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות. צריכת הדלק עומדת על וצריכת הדלק עומדת על 12 ק"מ לליטר.
עם יחידת ההנעה 20 xDrive יוצעו שתי רמות גימור, האחת
הכוללת מפתח דיגיטלי ואפליקציה, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ולצידו מסך מולטימדיה "14.9 כולל קישוריות לנייד ומשטח טעינה אלחוטית, ריפודי עור סינטטי, מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי, מצלמת רוורס, גימור פנים אלומיניום מוברש וחבילת עיצוב M-Sport, חישוקי "19 ועוד.
בתחום הבטיחות נמצא את כלל המערכות המקובלות וכן התרעת תנועה חוצה בצומת, סיוע בהתחמקות ממכשול, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעה לפגיעה מאחור, מניעת האצה פתאומית, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת זיהוי תמרורים.
ברמת הגימור
תמצאו גם מצלמות היקפיות ומצלמה פנימית, תאורת אווירה מורחבת, מושבים קדמיים מחוממים ותמיכת גב תחתון מתכווננת חשמלית, שליטה על בקרת האקלים גם מאחור, תצוגה עילית, מערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 15 רמקולים וחישוקי "20.
לגרסת ה-30e xDrive רשימת אבזור דומה, למעת מערכת השמע של "הרמן קרדון" והיא תוצע ברמת הגימור
ולה סבכה קדמית מוארת ובמקום גלגל חליפי ישנה ערכת ניפוח.
ל-M5 xDrive רמת גימור בשם
והיא כוללת את כל המתואר לעיל ובנוסף מושבים מאווררים, תאורה אדפטיבית וחישוקי "21 (עם גלגל חליפי), זאת לצד מתלים אדפטיביים, הגה M-Sport, מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בצבע אדום, מערכת פליטה עם ארבע יציאות, וכן גימור חיצוני M-Sport Pro הכולל סבכה ופנסים מושחרים ומראות צד וחגורות M. בתחום הבטיחות היא מוסיפה גם התרעת תנועה חוצה מלפנים ובלימת חירום בצומת, סיוע מעבר נתיב ובקרת שיוט משודרגת הפעילה עד 210 קמ"ש.
ב.מ.וו X3 בגרסת 20 xDrive וברמת גימור M-Sport יעלה 424,900 שקל
ב.מ.וו X3 בגרסת 20 xDrive וברמת גימור M-Tech יעלה 459,900 שק
ב.מ.וו X3 בגרסת 30e xDrive וברמת גימור M-Launch יעלה 579,900 שקל
ב.מ.וו X3 בגרסת M50 xDrive וברמת גימור M-Sport Pro יעלה 649,900 שקל