mako
פרסומת

בנזין או היברידי: דאצ`יה דאסטר החדש בישראל מ-140 אלף שקל

החל שיווק הדור השלישי של רכב הפנאי-שטח הרומני. שתי יחידות הנעה, שלוש רמות גימור, ותיבה אוטומטית ללא אופציה להנעה כפולה. מה כולל האבזור ובכמה התייקר מקודמו? צפו בוידאו

פורסם:
צילום: רן סגל
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל | צילום: ספורט 5
עדיין אין להנעה הכפולה תיבה אוטומטית
עדיין אין להנעה הכפולה תיבה אוטומטית | צילום: ספורט 5

מעל שנה חלפה מאז נחשף הדור השלישי של רכב הפנאי-שטח הרומני, דאצ`יה דאסטר, וכעת פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר) החלה בשיווקו בישראל. הדאסטר החדש יוצע עם שתי יחידות הנעה ושלוש גימור (לא חופפות) וכפי שכבר נמסר בעת החשיפה, גם הפעם אין גרסת 4X4 אוטומטית ולמי שיחפוץ באחת כזו היא זמינה בגרסתו ההיברידית. מחיר הכניסה עומד על 140 אלף שקלים ולעומת מחירון סוף 2024, אז עוד נמכר הדאסטר היוצא, מדובר בהתייקרות של 23 אלף שקל גם בהשוואה לגרסת הכניסה עם הנעה כפולה.


יחידות הנעה
דאצ`יה דאסטר יוצע כאמור עם שתי יחידות הנעה. האחת, טורבו-בנזין מיקרו-היברידית בנפח 1.2 ליטר, בעלת הספק של 130 כ"ס ושידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות ו-11.0 שניות בגרסת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק עומדת על 18.2 ק"מ לליטר או 16.6 עם הנעה כפולה.

יחידת ההנעה השנייה הינה היברידית, המוכרת מדגמים אחרים של קונצרן רנו, מנוע בנזין 1.6 ליטר (94 כ"ס) הפועל בשיתוף מנוע חשמלי ויחדיו מגיעים להספק משולב של 140 כ"ס. המנוע משודך לתיבה אוטומטית חכמה ולהנעה קדמית בלבד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 20 ק"מ לליטר.

פרסומת
תא נוסעים שמוכוון לעמידות
תא נוסעים שמוכוון לעמידות | צילום: ספורט 5
רמות גימור





דאצ`יה דאסטר החדש – מחירון: