(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive1352886 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

10 שנים ומעל ל-800,000 יחידות חלפו מאז הוצג פורשה מקאן, רכב הפנאי הקטן בהיצע דגמי פורשה, וכעת, אחרי לא מעט טיזרים, הציגה יצרנית הספורט-יוקרה את הדור השני, כאשר הפעם ההנעה חשמלית בלבד. המקאן החדש רק נחשף באופן רשמי וכבר פנקס ההזמנות של היבואנית "אורכיד ספורטס קארס" נפתח עם מחיר התחלתי של 665,000 שקל ו-930,000 שקל לגרסת ה"טורבו", כשהוא צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.

עיצוב ומידות
פורשה מקאן EV החדש מבוסס לראשונה על פלטפורמת PPE – Premium Platform Electric חדשה שתשמש בעתיד גם את דגמי אודי החשמליים. לעומת הדור הראשון, המקאן EV ארוך ב-5.8 ס"מ (478.4 ס"מ), רחב ב-1.6 ס"מ (193.8 ס"מ), גבוה ב-0.1 ס"מ (162.2 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-8.6 ס"מ (289.3 ס"מ) ותא המטען גדל ב-52 ליטר (540 ליטר) ובנוסף יש תא מטען קדמי בנפח 84 ליטר. כושר הגרירה זהה ומגיע עד 2,000 ק"ג.

sportFive1352889 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

העיצוב החיצוני שואב השארה מהטייקן, עם פנסים קדמיים בעל 4 פסים דקים לתאורת היום, אך במקרה זה התאורה הראשית שוכנת בקומה נפרדת (אופציה לתאורת מטריקס-לד) ובצידי מכסה המנוע ישנן שתי בליטות עדינות, כאשר הוא במבנה שגרתי יותר, לעומת מבנה ה"צדפה" של הדור הקודם. דלתות הנוסעים דלתות ללא מסגרת וניתן לבחור בחישוקים קלים עד למידה של "22. מאחור נפגוש בפס תאורה צר יחסית הנמתח לרוחב המכונית ובמקום יציאות מפלט ישנו פס קישוט סביב הדיפיוזר האחורי.

עיצוב הפנים מהווה אבולוציה מהדור היוצא, הקו הכללי אופקי וישר, פתחי המיזוג הצידיים הפכו מלבניים, הקונסולה המרכזית נקייה יותר, ישנו לוח מחוונים דיגיטלי "12.6 קעור, מסך מולטימדיה "10.9 ואופציה למסך מולטימדיה נוסף מול הנוסע בגודל זהה, מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד. כמו כן ישנה תצוגה עילית עם מציאות רבודה ותאורת האווירה משמשת גם להעברת מידע או התרעות שונות. בפורשה דאגו לשמור על הנדסת האנוש, כאשר פאנל בקרת האקלים בעל כפתורים פיזיים וכך גם כוונון פתחי המיזוג, עיצוב ההגה נותר דומה, אך את חוגת התאורה החליפו כפתורים והמעבר לחשמל ייתר את שקע המפתח המיתולוגי משמאל להגה.

sportFive1352890 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
פורשה מקאן EV ישווק בגרסת מקאן 4 ומקאן טורבו (מעניין מתי פורשה ימצאו סימול שלא מזכיר גרסאות בנזין). המקאן 4 מספק 408 כ"ס, 66.2 קג"מ ונתון האצה ל-100 קמ"ש שעומד על 5.2 שניות. בהשוואה למשל למקאן S היוצא בעל 380 כ"ס, זה החשמלי איטי ב-0.4 שניות. למקאן טורבו הספק של 639 כ"ס ומומנט אדיר של 115.2 קג"מ, כאשר נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 3.3 שניות.

סוללת 100 קוט"ש (95 קוט"ש נטו) בעלת ארכיטקטורת 800 וולט. טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב של עד 270 קילוואט כך שטעינה מ-10% ל-80% אורכת 21 דקות בלבד. טווח הנסיעה במקאן 4 עומד על 516-613 ק"מ ובמקאן טורבו על 518-591 ק"מ.

לשתי הגרסאות הנעה כפולה כמובן וחלוקת הכוח מנותבת בהתאם לבורר מצבי הנהיגה ואילו בקרת האחיזה מגיבה להחלקה מהר יותר, בתוך 10 מילישניות בלבד. בקרת מומנט וקטורית בציר האחורי עם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית. בולמים אדפיטיבים או אופציה למתלי אוויר (סטנדרט בגרסת הטורבו) וכן אופציה להיגוי אחורי עד 5 מעלות המאפשרת קוטר סיבוב של 11.1 מטר (12 מטר במקאן היוצא), רק 40 ס"מ יותר מסקודה פאביה למשל.

*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***