sportFive1274589 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מספר חודשים לאחר חשיפת ה-GLC 2023 החדש, מרצדס-בנץ משיקה את המקביל הספורטיבי למחצה שלו, לפחות במראה וקצת מתחת לרגליים, ה-GLC קופה שכבר נחשב לרכב בשנת המודל הבאה. כבעבר, רכב הכביש שטח הנמכר ביותר של יצרנית הרכב הגרמנית יוצע בגרסאות רגילות ודמוי קופה בהמשך השנה. לישראל, הוא יגיע בסוף שנת 2023 מסרה היבואנית כלמוביל.

מכיוון שה-GLC קופה הוא בעצם אותו רכב כמו ה-GLC ה'רגיל', ניתן למצוא שם גם את כל השיפורים והשינויים שנעשו באחרון מאז רענון אמצע 2022. משמעות הדבר היא שה-GLC קופה 2024 מציג מראה חיצוני מלוטש יותר שהוא תוצאה של פנסים חדשים, פנסים אחוריים חדשים ושבכה חדשה, בין היתר.  שינויים אלו מקרבים את ה-GLC קופה לדגמים אחרונים של מרצדס, והם משפרים את מקדם הגרר שלו על ידי שילוב גימור חיצוני חלק יותר המאפשר לשפר במידה מסוימת את זרימת האוויר מסביב למרכב. 

בהשוואה לדור הקודם ה-GLC Coupé 2024 צבר 31 מילימטרים לאורך ו-5 מילימטרים לגובה. למרות שהרוחב הכללי דומה, מפשקי הסרנים גדלו ב-6 מילימטרים מלפנים, ו-23 מילימטרים מאחור. הממדים המוגדלים תורגמו לשטח מחיה שמיש יותר ומרצדס טוענת כי ה-GLC קופה החדש כשיר לשאת 545 ליטר של מטען עם המושב האחורי זקוף ו-1,490 ליטר עם המושב האחורי מושכב, כלומר 45 ו-90 ליטר תוספת ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים. מבחינה פנימית, השינויים כוללים לוח מחוונים חדש עם מסך 12.3 אינץ' מול הנהג ומסך 11.9 אינץ' בקונסולה המרכזית המעוקלת.

עיצוב המושב שונה גם הוא בשכבות וקווי מתאר עדכניים, ומכיוון שה-GLC קופה משווק כחלופה דינמית יותר ל-GLC, כל הגרסאות כוללות את חבילת AMG Line ובתמה הייחודית לה - דוושות אלומיניום ועוד פרטים ספורטיביים ודקורטיביים ברחבי תא הנוסעים. כדי לתמוך בתדמית הדינמית שלו, מרצדס ציידה את ה-GLC קופה החדש במתלה קדמי חדש עם ארבע חיבורים, וכן טיפלה בצד הסביבתי - מערך 48 וולט מיקרו היברידי מתחת למכסה המנוע, שאין לו תרומה לצריכת הדלק אלא מאפשר למנוע לפתח קצת יותר מרץ תחת רגל כבדה.

מערכת ההנעה שומרת על אותו מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 2.0 ל' שהניע את ה-GLC הקודם, אך הפעם התווסף מתנע/גנרטור שיכול לספק חבילת סיוע של 23 כוחות סוס ומומנט של 15 קג"מ אל 255 כוחות סוס בחיבור אל תיבת תשע מהירויות אוטומטית והנעה כפולה. זוהי שיטה שימושית במיוחד בהאצה מכיוון שהמנוע החשמלי יכול לספק כוח נוסף מבלי ליצור עומס על יחידת הבנזין, ולשפר מעט את חלוקת הכוח לגלגלים.

זו לא הטכנולוגיה החדשה היחידה שמופיעה ב-GLC קופה;  מרצדס הוסיפה בצד הבטיחות את מערכת ה-Digital Light החדשה שלה המשפרת את ראיית הלילה תוך שהיא מאפשרת הקרנת אותות אזהרה ישירות על הכביש.  בנוסף, פונקציית "מכסה מנוע שקוף" למצלמת 360 מעלות מסייעת בנהיגת שטח וכן מערכות בקרה משופרות מטפלות בכל מה שקשור באחיזה באזורים טכניים מורכבים. שיפורים נוספים, נוגעים למערכת המידע והבידור MBUX וכן למערכות הבטיחות האקטיביות והסיוע לנהג השונות. לדוגמה, Traffic Sign Assist, או זיהוי תמרורים יכולה כעת לזהות תמרורי עצור ואורות אדומים מתקרבים, בעוד חבילת החניה החדשה עם מבט על 360 מעלות תהיה סטנדרטית בגרסאות הבסיס.

כלמוביל משווקת את ה-GLC הרגיל בישראל החל ב-590 אלף שקל. דגם הקופה, בד"כ מתומחר צפונית אליו - פרמיה תמורת העיצוב.