sportFive1269681 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לפחות מבחינה מספרית, אם היינו יושבם בשולחן של סופרי האפונים בקבוצת PSA, אנשי פיג'ו היו מבטלים את ה-508 כבר אתמול. נתוני המכירות שלה, בממוצע עומדים על 2000 מסירות בחודש בכל אירופה, עם משהו כמו 25 אלף יחידות בשנה הקודמת. אבל למרות זאת, ועל אף שנתח השוק של רכבי המנהלים התכווץ משמעותית, פיג'ו מחויבת ליצור הבחנה בינה לבין המתחרים שלה יותר מתמיד. מסיבה זו, ה-508 עדיין פה, משרתת בעיקר תפקיד תדמיתי, וכעת גם מקבלת תוספת זמן. אז מה התחדש?

היצע 2023 של פיג'ו 508 משקף שורה של חידושים מעניינים שמיישרים קו עם הדור הנוכחי. מבחוץ, ה-508 וה-508 SW חולקים את אותם חידושים. החזית חודשה וכעת יש להם פנסים חדשים ודקים יותר המצוידים בטכנולוגיית Matrix LED -סטנדרטית בכל הגימורים - הבאים לידי ביטוי בשלושת הטפרים החדשים המעניקים להם זהות ייחודית יותר. הגריל כעת הוגדל, עוצב מחדש ומתמזג עם הפגוש, בסגנון 308, המציג את הסמל החדש של המותג, בעוד שבמקום הספרות, השם של חברת פיג'ו נמצא בקצה הקדמי.

היצרן הצרפתי מדגיש באופן מיוחד את העיצובים החדשים של חישוקי הסגסוגת, סדרה מובדלת לגמרי מהדגם שלפני מתיחת הפנים בגדלים שינועו מ-17 עד 20 אינץ', עם חמישה חישורים ומכסה מיוחד שמסתיר את הברגים (למי שבאמת לא אוהב מראה של מלגזות במכונית הפרטית שלו). מאחור, נורות ה-LED עברו ריטוש גם הם, משחזרים את שלושת הטפרים בחזית.

בתא הנוסעים אותה חווית "i-Cockpit" עם שיפורים וליטושים - מסך 12 אינץ' עם מצבי תצוגה שונים, ומסך מגע של מערכת מולטימדיה בגודל 10 אינץ'. מנהרת ההילוכים שונתה, עם ידית הילוכים אוטומטית זעירה, כפתור הפעלת הבלם המתחדש (B) -בגרסאות ה-PHEV וכן בורר מצבי הנהיגה והמתלים האדפטיביים. כמו כן, פיג'ו שמרה על מקשי הקיצור לפונקציות עיקריות, אך שינתה את מערכת המולטימדיה "i-Connect Advanced", כעת עם עד 8 פרופילים שונים, ועם מגוון רחב של ווידג'טים שניתן להתאים לפי ראות עיניכם.

מבחינת כוח, רכבי 2023, וזו לא הפתעה - מחויבים לחשמול עם מנועים מנוסים ברובם, מנוע בנזין, עוד דיזל ושני רכבי פלאג אין. בתחתית ההיצע מנוע בנזין 1.2 ל' טורבו 130 כ"ס ולצידו מנוע ה-1.5 ל' טורבו דיזל 130 כ"ס, בשידוך אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. רכב הפלאג אין כבר מוכר לנו מישראל - מנוע 1.6 ל' טורבו שיחד עם מנוע חשמלי וסוללת 12.4 קווטש מניבים הספק מרבי של 225 כ"ס ו-36 קג"מ, בעוד הסוללה אמורה להספיק למשהו כמו 55-60 קילומטרים נהיגה חשמלית (רגועה). בקצה העליון, עדיין ניצבת ה-508PSE עם הנעה כפולה ו-360 כ"ס המאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. בשלב מאוחר יותר תחבור ל-508 גם גרסה מיקרו-היברידית.

ה-508 המחודשת תהיה זמינה באירופה במחצית השניה של 2023. עדיין לא נקבע מתי תגיע לישראל.