sportFive1272455 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אוסאקי. היה אחראי על בקרת האיכות של סובארו במשך עשרות שנים (צילום: ספורט 5)
אוסאקי. היה אחראי על בקרת האיכות של סובארו במשך עשרות שנים | צילום: ספורט 5

אולי זה מתוקף שיתוף הפעולה הפורה עם טויוטה, אולי המסורת והרצון לשמר את ערכי המותג. אבל סובארו, משקפת קו מחשבה די קוהרנטי בנוגע לעתידו של הרכב המשפחתי. לאחרונה, הכריזה על מנכ"ל חדש שינווט את האופרציה היפנית ושמו באצושי אוסאקי. בפרט, כך מסתמן, תפקידו הוא להבשיל את המערכת, התשתיות ומעל הכול לבשר לקהל הנאמן של המותג שיהיה נכון לקראת המעבר של התעשייה למכונית החשמלית, על אף שאין בכך שום אולטימטום.

כזכור, סובארו מציעה כיום רק רכב כביש שטח חשמלי אחד שפותח עם טויוטה, סובארו סולטארה, שחולק עימו את הכול מלבד הסמלים מבחוץ ומבפנים וקצת מובחן בעיצוב תא הנוסעים. סובארו, לפחות מבחינתם, היות ומדובר במותג יחסית קטן (בהשוואה למשל להונדה או טויוטה), לא מרגישים מחויבות לדהור אל המהפכה החשמלית אלא לקחת צעדים מדודים, שקולים ולפי האסטרטגיה המקורית של החברה - רכבי 4X4 (הנעה סימטרית), תכליתיים וידידותיים.

אוסאקי (60), בעל תואר בהנדסה מאוניברסיטת טוקיו, גויס לסובארו ב-1988, והוא נכנס לתפקיד החשוב בחייו עם אמירה ברורה. הוא אמר במסיבת עיתונאים כי גמישות והתרחבות יהיו תחומי מיקוד מרכזיים במהלך כהונתו, כך מדווחים כלי התקשורת בטוקיו. "סובארו תהיה גמישה ותגיב במהירות למגמות שוק כמו חשמול. והיא תנסה לצמוח בארה"ב ובשווקים חדשים כמו אוסטרליה", הוא אומר. עוד הוסיף, כי "בסובארו, אנחנו רוצים לשרוד את עידן החשמול על ידי זריזות", אמר אוסאקי, שניהל בעבר את הייצור העולמי של סובארו. "נציג מערכות שונות ולא נהיה מרוכזים רק בגישה אחת ויחידה".

בטווח הבינוני עד הארוך, החברה נמצאת לדבריו בעיצומו של ניעור ארגוני שכרוך גם הוא באימוץ הרכב החשמלי כמקור הניידות העיקרי של הצרכן הממוצע. "אנחנו בתקופה סוערת. תקופה שמתרחשת רק פעם אחת במאה שנה בתעשיית הרכב", הוא מעיר. "עדיין לא ברור כיצד יתפתח החשמול. לא ניתן לעשות דבר בקשר לאי הוודאות הזו, ולכן סובארו מסתמכת על היכולת להגיב בצורה גמישה לשינויים בשוק".

מלבד הסולטארה, סובארו רק מגששת, ובזהירות בעולמות החשמל, בין היתר על ידי דגמים כמו קרוסטרק היברידי שמחזק את הדגמים הרגילים של הסדרה הזו ומאפשר למי שרוצה לעצור בתחנת ביניים בדרך לרכב החשמלי המלא. אף לא אחד מרכבי המותג: אאוטבק, פורסטק, לגאסי או אימפרזה חושמלו בדרך כזו או אחרת, מה שכנראה מותיר לא מעט סימני שאלה לגבי היורשים שלהם. בשלב הנוכחי, סובארו לא תבצע זעזועים לפחות עד שנת 2026 ואולי גם מעבר לכך. בשנת 2027 היא עתידה לפתוח בשולי טוקיו מפעל המוקדש אך ורק לכלי רכב חשמליים, ומשם תצאנה מכוניות מקוריות של סובארו עם סוללות ומנועים חשמליים, שאולי יסמנו את נקודת המפנה.