אקיו טויודה. כולם ממהרים לרכב החשמלי (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
אקיו טויודה. כולם ממהרים לרכב החשמלי (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

אקיו טויודה שב ומביע את הספקנות שלו לגבי ניידות חשמלית ובתוכה השימוש הנרחב ברכב החשמלי. "בדיוק כמו מכוניות אוטונומיות לחלוטין, שכולנו חשבנו שננהג בהן כבר זמן מה, ייקח לרכבים חשמליים יותר זמן להפוך למיינסטרים ממה שהתקשורת תרצה להאמין", אמר ראש קבוצת טויוטה בשיחה עם רשת הסוחרים (דילרים) בארה"ב, מול אלפי אמריקאים שהתאספו בלאס וגאס למפגש השנתי הקבוע עם בכירי הנהגת טויוטה העולמית.

טויודה, שדיבר לפני מספר ימים על כך שקיים "רוב שקט" בענף הרכב, שלא מביע בצורה גלויה את החששות שלו לגבי הנעה חשמלית וכל מה שכרוך בתפעולה, חזר על העדפתו לגישה פתוחה יותר מבחינה טכנולוגית, הכוללת אפשרויות אסטרטגיות שונות להשגת נייטרליות פחמנית (או הפחתת זיהום האוויר) ואסור להסתכל רק על חשמל כחלופה יחידה. "הדרך לאישור הניידות החשמלית עוד ארוכה, ויש לשרת את השוק בכל מקרה עם פתרונות אחרים שממשיכים לתמוך במכירות (כלומר דלקים רגילים). "בינתיים", הוא אומר, יש לכם ארגז כלים גדול ללקוחות", מעיר המנהל היפני, תוך שהוא פנה לסוחרים שלו ובכך הדגיש את עומק ה"ספסל" של טויוטה, כולל דגמים רגילים והיברידים וכן, מי שמוכן לכך - גם חשמלי כמו bZ4X.

בכוכבית בולטת, טויודה ביקש מכל תעשיית הרכב ומרשויות הפיקוח שלא לדחוף בצורה אגרסיבית את המכונית החשמלית מכיוון שהתחזיות מופרכות. "היצרנים מסתכנים באי עמידה בזמנים הרצויים. לדוגמה, היעד בארה"ב, שמדבר על 50% מסך המכירות, נתח לרכב החשמלי עד 2030 מסתכן בבלימה ידי מספר גורמים, כולל "המחסור האדיר" של ליתיום וניקל לסוללות והבעיות הנלוות בשרשרת האספקה, הזמינות של מסופים וכן רשת טעינה קלה לשימוש - והאטה בביקוש".