sportFive1271838 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

קרוב ל-30 אלף מכוניות חדשות נמסרו בחודש פברואר החולף, גידול של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה בסוף השבוע מדוח שפרסם איגוד יבואני הרכב בישראל. בחודשיים הראשונים של השנה, נמסרו כבר מעל 76 אלף כלי רכב, צמיחה של 20% ביחס לשנה היוצאת.  

למרות הפיגור בתשתיות, לצד התייקרות מגמתית, היקף כלי הרכב החשמליים שנמסרו התייצב על כמעט 11 אלף, או נתח שוק של 14.3%, בעוד כלי רכב היבריידים מהווים 12%. כמות רכבי הפלאג אין שנמכרו, בנזין ודיזל (לוגמי הסולר הם במספרים דו ספרתיים שולייים) מסתכם ב ב-4300 יחידות, נתח שוק 5.5%. בסך הכול, כמות כלי הרכב המחושמלים שנמכרו בישראל עד כה מסתכם ב-24,773 כלי רכב - שליש מכלל כמות המסירות בחודשים ינואר-פברואר של 2023.

מבחינת מותגים, יונדאי מבצרת את מעמדה גם על רקע פתיחת 2023 ומוסרת כמעט 13 אלף כלי רכב, עליה קלה לעומת השנה הקודמת. במקום השני חברת קיה עם ירידה בשיעור של 10%. מאזדה במקום השלישי עם התחזקות משמעותית ל-6,284 יחידות - זינוק של 43%. טויוטה במקום הרביעי עם ירידה חדה של 36%. חברת BYD הסינית מסרה 4589 כלי רכב בחודשיים הראשונים של השנה. המשלוחים של רכבי טסלה טרם נכנסו לדוחות השנה.

בהמשך חברת סקודה עם כ-3400 מסירות, נתון כמעט זהה לשנה הקודמת, כמו גם מיצובישי. צ'רי מסרו 3,044 כלי רכב מתחילת השיווק, ולא רחוקה מהם חברת סיטרואן עם גידול של 42%. עליה גם לסוזוקי שצמחה ב-27%, ג'ילי ממשיכה לגדול וזו העלתה לכבישים השנה 2200 כלי רכב לעומת 391 אשתקד.  גם שברולט מגבירה וזו העלתה לכבישים 1098 מכוניות, כמעט כפול מהתקופה הדומה בשנת 2022. חברת סובארו מדווחת על עליה דרמטית של 73% ל-1967 יחידות, אופל הכפילו מכירות מ-400 ליותר מ-800 כלי רכב חדשים. סיאט זינקו בשיעור חד של 87% לקצת יותר מ-2000 מסירות בחודשיים.

מותג היוקרה המוביל בישראל הוא מרצדס: החברה הגרמנית מסרה 1802 יחידות, עליה של 20% ביחס לשנה הקודמת. אאודי במקום השני עם 1113 מסירות - גידול של 40%, בעוד ב.מ.וו סוגרת את השלישיה היוקרתית עם 775 מסירות - קיטון של 23%. לקסוס נחלשת קצת, וולוו גדלה ב-47%, גם ג'נסיס עם זינוק של 35%. הישגים גם לפולסטאר שמסרה כבר כמעט 60 כלי רכב, DS שומרת על יציבות עם 30 מסירות, וגם לנד רובר גדלה בשיעור של 13%.

ברכבי הקצה, פרארי מסרה ששה כלי רכב, בנטלי ארבעה, אסטון מרטין 2. פורשה, לה היצע נרחב, מסרה 75 כלי רכב, גידול של 17%.