sportFive1268773 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

כמעט חמש שנים לאחר השקתו, מציגים קאדילק מתיחת פנים קוסמטית-טכנולוגית עבור הקרוסאובר הקומפקטי XT4. במסגרת שורה של עדכונים, די ממוקדים, הוא מאמץ חתימות תאורה חדשות, מערכות מדיה מודרניות יותר ובעיקר שינו צוותי הפיתוח האמריקנים (בצורה די דרמטית) את המראה של הקונסולה הראשית והקומות הראשונות, לצד סביבת העבודה ושטח המחיה של הנהג והנוסע.

מבחינת פרופורציות אין שינויים מדווחים עבור ה-XT4, אחיו הקטן של ה-XT5, שממשיך לנוע על בסיס גלגלים של 2.77 מ', רוחב של 1.62 מ' ואורך של 4.6 מ'. חיצונית, קאדילק ממשיכה עם תאורת LED בולטת ואנכית עד לסנטר, מציגה שינויים בפגוש הקדמי, מעדכנת את השבכה לפי שפת העיצוב האחרונה, פנסי הערפל ואת החישוקים בגדלי 18-20 אינץ'. עוד נאמר כי התווספו שלושה גוונים חדשים - אמרלד מטאלי, שחור מטאלי וכחול ים מטאלי.

גולת הכותרת כרוכה בחווית המשתמש; ה-XT4 המחודש לוקח צעד גדול קדימה מבחינת הממשקים שלו ובקומה העליונה נעזר כעת בצג 33 אינץ' ברזולוציה גבוהה מאוד בהשראת קאדילק ליריק החשמלי. הוא מגובה במערכת אחורית מחוזקת, מהירה יותר שגם מתחברת לסייענים בטיחותיים משופרים. מדובר בצג מתקדם ברזולוציה 9K עם ממשק גוגל פנימי, אנדרויד ואפל אלחוטי, תאימות לאמזון אלקסה, נקודת אינטרנט 5G ועוד.  

במערכות הבטיחות בוצעו עדכונים שונים בבקרת השיוט האדפטיבית, הותקנה מערכת חדשה - התרעה וחמיקה מפני התנגשות בצמתים, בקרת מרכוז נתיב מעודכנת, זיהוי תמרורים מורחב וכן התרעה מפני רוכב אופניים בשטח הנסתר של מראות הצד. ברשימת האופציות הנלוות הוא כולל גם במת סאונד עם 13 רמקולים של חברת AKG.

מה שנותר ללא שינוי, כפי שהכריזו קאדילק הוא המנוע, שעדיין מנצל יחידת ארבע בוכנות 2.0 ל' טורבו כדי לחלץ הספק מרבי של 235 כ"ס ו-35 קג"מ מ-1500 סל"ד בחיבור אל תיבת תשע מהירויות אוטומטית. שינויים קטנים בכיול, אמורים להפחית במידה סמלית את צריכת הדלק, לאזור ה-9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מבחינת ביצועים, מאיץ ל-100 קמ"ש בשבע שניות.

המכירות הראשונות תצאנה לדרך בקיץ הקרוב, עם ייצור במפעל של GM בקנזס. מיבואנית קאדילק לישראל UMI נמסר כי טרם נקבע מועד שיווק מדויק בארץ. ה-XT4, נכון להיום מתומחר בישראל החל ב-285 אלף שקל.