sportFive1080700 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

וולוו הציגה מתיחת פנים ממוקדת של ה-XC60, הקרוסאובר הבינוני של המותג ממנו מסרה משנת 2017 למעלה מ-200 אלף עותקים ומסכמת במקביל 1.68 מיליון מכירות, מאז נחשף לראשונה ב-2009. במסגרת ה-Year model update שלו הוא מעודכן עם צרור שינויים במערכות המדיה הראשיות ומשלים את המלאכה עם קוסמטיקה קלה מבחוץ, שיפורים עמוקים במעטפת ההגנה האקטיבית וגם בחלק מרמות האבזור. המנועים ימשיכו ללא שינוי מהמצבת הנוכחית עם 250 כ"ס בדגם ה-B5 ו-392 כ"ס בדגם הפלאג-אין הייבריד בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית.

מבחינה חיצונית ה-XC60 כמעט ולא מנער שום דבר מהעיצוב המקורי המוצלח שלו, ועל כן מתיחת הפנים מוגבלת לחידודים שנעשו בפגושים, השבכה, החישוקים, הגוונים החיצוניים האופציונליים וכן בחלק האחורי עליו הורכבה חבילת דמה של מערכות הפליטה בגוון כרום (יציאות טרפזיות סגורות). 

בתא הנוסעים ייושמו גם כן מספר חידושים, הראשון שבהם הוא דרך להיפטר מריפודי העור המסורתיים לטובת ריפודי City weave מתרכובות בד עם תבנית משובצת שהייתה זמינה בדגמי וולוו V40 וכן בדגמי פולסטאר החשמליים בין היתר (שלא נמכרים בישראל). פרט לכך, חלו קצת שדרוגים בחלק מחומרי הדיפונים וכן מספרים וולוו על עדכונים של חיישני הבטיחות, רדארים, ליידרים ומצלמות שיסייעו בשמירה מהודקת יותר מפני סכנות בכביש וישפרו את תגובות בקרת השיוט האדפטיבית. כן בוצעו שינויים ליד ידית ההילוכים (הסרה של גלגל מצבי הנהיגה), הותאמה טעינה אלחוטית לסלולרי וגרפיקה חדשה הוכנסה בלוח המחוונים הדיגיטלי.    

 

הבשורה המרכזית במתיחת הפנים, לפחות על פי תאורי היצרן הנלהבים מצויה במערכת ההפעלה של בקרת המדיה המרכזית. בדומה ל-XC40 החשמלי, גם ה-XC60 זוכה כעת להנות משורה של פעולות תודות לשיתוף הפעולה עם גוגל. התוצאה היא מערכת מהירה יותר על בסיס אנדרויד עם מפות גוגל, סייען גוגל, חנות גוגל וכן עדכוני תוכנה באוויר (מרחוק). כל אלה צריכים להפוך את חווית המשתמש לנעימה יותר מבעבר ובעיקר עם פחות שיהוי בין התפריטים. 

הרכב יצא לכבישים ברבעון השלישי של השנה. לארץ יגיע ככל הנראה בתחילת 2022, כך מעריכים ביבואנית 'מאיר'.