sportFive1071467 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בזמן שאנחנו מחכים בקוצר רוח לפריצה הגדולה של קאדילק לעולמות החשמל (ע"ע קאדילק ליריק), החברה האמריקנית שוב מראה לנו שהיא כבר מזמן לא מאוזכרת בנשימה אחת עם אסדות ענק על גלגלים שכל ייעודן הוא לגהץ את האספלט בנינוחות. רחוק מזה. המותג היוקרתי של ג'נרל מוטורס חשף הלילה (שלישי) בדטרויט את הקאדילק החזקה ביותר בהסטוריה של היצרן, ה-CT5-V בלאקווינג ("כנף שחורה") ולצידה גם את ה-CT4-V בלאקווינג שמגיעה אף היא לכביש עם עוצמה דמיונית לרכב בגודלה (קרוב ל-480 כ"ס).

בניגוד לגרסאות הביצועים הקודמות של היצרן, ה-CTS וה-ATS עם סימוני V, שבידלו אותן מהדגמים המסורתיים יותר, דגמי הבלאקווינג מסוגלים להרבה יותר מלנסוע רק בקו ישר. קאדילק פיתחה את שני הדגמים כדי לתת מענה גם למתחרים האירופיים הישירים (חלק מהאסטרטגיה הגלובלית של המותג) על ידי כיול מבוקר של מערכות המתלים. הם לא נרתעים אגב מלציין באותה פסקת מלל רווית סופרליטיבים יריבות מנוסות כגון ב.מ.וו M או אאודי RS ומהדורות AMG למיניהן של מרצדס.  

שני הדגמים מצוידים בדור הרביעי של מערכת השיכוך האדפטיבית (מגנטית) הנעזרת בחיישנים בתוך הגלגלים כדי לבצע התאמות במילישניות, כלומר להדק או להרפות בהתאם לתוואי הכביש ואופי הנהיגה המוכתב על ידי הנהג. המהנדס הראשי של קאדילק, ברנדון ויוויאן אומר שבצורה זו התאפשר להם לבצע שדרוגים מאוד מדויקים במכוניות עבור נהיגה על מסלול, היבט שמאוד היה חסר בדורות הקודמים.

הסיפור המרכזי הוא המנוע של דגם ה-CT5-V שמקבע את מעמדה בצמרת עולם הביצועים. זוהי תחנת הכוח המושקעת ביותר שקאדילק פיתחו עבור מכונית סדאן 4-דלתות טיפוסית בעשור האחרון. היחידה מפיקה 668 כ"ס ו-90 קג"מ מתוך בלוק מנוע של 6.2 ל' שמונה צילינדרים (שותף בעבר לקורבט ZO6), שבין היתר שיפרו עבורו את זרימת האוויר ב-46% על ידי שינויים במערכות יניקת האוויר, וכן החליפו חלק מהמכללים בתוך מגדש-על, כך שהכוח המרבי יגיע בטווח נמוך יותר על רצועת הסל"ד.

הבשורה השניה כבר באמת תגרום לכם להצדיע לקאדילק ולהחסיר פעימה; הבריונית האמריקנית תשווק עם תיבת 6-מהירויות ידנית, קלאסית, עם מערכת גז-ביניים אוטומטית והנעה אחורית, כולל דפרנציאל מוגבל החלקה שידאג שכול 668 הסוסים יעברו לכביש בצורה מדודה. את ההאצה ל-100 קמ"ש אם תהיתם היא תסיים בזמן של 3.7 שניות ועד מהירות מרבית של למעלה מ-320 קמ"ש. מי שרוצה אגב יכול לבחור בחלופה קצת פחות מערבת בנהיגה - תיבת 10-מהירויות אוטומטית.

המחיר לדגם זה בארה"ב יעמוד על 89 אלף דולר, לפני תוספות כאלה ואחרות. מהיבואנית לישראל UMI נמסר ל'עולם הרכב' כי "כמו בעבר, כל דגמי הספורט של קאדילק מגיעים לישראל. הדגמים צפויים לנחות כאן לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת שנת 2022".