sportFive1086260 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פולקסווגן משתדלת לכסות כל נישה אפשרית בסגמנט ה-SUV ועם הרצפה המודולארית של הקונצרן המשימה הזו כלל אינה מורכבת כפי שהייתה בעבר. חטיבת הפרטיות של המותג הגרמני תחשוף בקרוב ג'יפון חדש ליבשת אירופה בשם טאיגו (Taigo), ולפחות עבור מי שיושב בצד הזה של כדור הארץ מדובר ברכב שלא פגשנו באף קדימון או תערוכה מסודרת. ועם זאת, בדרום אמריקה ובמיוחד בשטח ברזיל התוודענו אליו בשנה הקודמת במסגרת השקת פולקסווגן ניווס שם הוא כבר מתגלגל על הכבישים מעל חצי שנה. כעת איפוא הוא מקבל את הפרשנות המערבית שלו ויש סיכוי סביר שבעתיד ינדוד גם למזרח התיכון. 

מאחורי חזות דמוית-קופה (לפחות על פי האיורים שפורסמו), טאיגו מציע נוסחה מעט יותר דינמית בהשוואה אל פולקסווגן T-קרוס עימו הוא חולק ממדים וטכנולוגיות, כמו גם עם פולקסווגן פולו. לעומת ניווס שהתהדר בצורה פונקציונלית ומאופקת, הטאיגו מתכתב עם טיגואן וכל הג'יפונים של המותג מהשנתיים האחרונות ומשלב חתימות LED עדכניות וקימורים ספורטיביים בולטים.

ההבדלים הויזואלים המשמעותיים הם בסיומת התקרה האחורית, כפופה ומקוצרת כדי לשוות לו מראה קרבי יותר ובסידור הפגושים ועיצובי החישוקים. במספרים היבשים שלו הוא לא שונה מ-T קרוס דרמטית ומציע אורך של 4.25 מ', רוחב של 1.75 מ' ובסיס גלגלים של 2.56 מ'. תא המטען בנפח 415 ל' (גדול ב-40 ליטר למשל מפולקסווגן גולף).

 

הטיאגו ינצל את כל המנועים של ה-T קרוס, החל ב-1.0 ל' טורבו 110 כ"ס ועד 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס. לא תהיה לו אופציה היברידית או מערכת מתוחכמת והוא ישמור על שיטות הינע מסורתיות כך שמחירו לא ירקיע.  כל המנועים יחוברו אל תיבת DSG7 דו-מצמדית עם שבע מהירויות והנעה קדמית.

פולקסווגן תייצר את טאיגו בספרד והוא יהיה זמין לאירופה ברבעון האחרון של השנה. תהיה לו תוספת מחיר קטנה לעומת ה-T-קרוס כמעין "פרמיה" תמורת העיצוב המוחצן.