sportFive1066765 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סוף סוף יש לנו הצצה ראשונה, גם אם מסווית של גרסת הביצועים של הג'יפון הקוריאני יונדאי Kona שבשלב זה כנראה שאינו מיועד לשוק הישראלי (אבל מי יודע, החלטות עוד עשויות להשתנות בעתיד). כמו ה-i30 וה-וולוסטר, גם הקרוסאובר הפופולרי מקבל טיפול מסור מחטיבת הביצועים של החברה ונושא את האות N בגפה, עדות ברורה לכך שלא מדובר ברכב קונבציונלי לחלוטין או חבילת קישוט צמחונית בסגנון N-ליין. 

מטבע קשיי האיזון שלהם בכביש מפותל זקוקים קרוסאוברים לידיים מנוסות בשינויים דינמיים, וכאן מספרים יונדאי על שורה של שדרוגים טכנולוגיים שביצעו במטה האירופי ונועדו לחדד את יכולותיו ולשמור על בטחון הנוסעים. זה מתחיל עם היגוי מהיר יותר, בולמים אדפטיבים עם חמישה מצבי כיול מובחנים המשפיעים על תגובת המצערת ושיכוך המרכב, וכן הוא נועל בלמים מחוזקים על צמיגים מוגדלים ובשרניים יותר. 

האופרציה הקטנה הזו מתחברת למנוע 2.0 ל' 4 בוכנות טורבו המפיק 250 כ"ס ויותר מ-30 קג"מ בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים, כאשר ההאצה הלא רשמית ל-100 קמ"ש מוערכת בזמן של 6.5 שניות ועד מהירות מרבית של כ-240 קמ"ש. עד לא ברור אם חבילת ה'פרפורמנס' שמעלה את ההספק ל-275 כ"ס תהיה זמינה בתוספת תשלום.

 

הקונה N יושב על חישוקי 19 אינץ', מצויד גם בדפיוזר אחורי גדול ולועות מפלט כפולים. יהיו לו גם סממנים בולטים יותר לעומת דגם האב-טיפוס בתמונה כמו למשל ספוילר אחורי וסינר תחתון קדמי אגרסיביים יותר וצביעה ייחודית לתקרה (הימור שלנו - גוון כחול-תכלת כמיטב המסורת שלהם).

ומה לגבי מחיר? באירופה נמכר קונה טורבו הנעה כפולה (177 כ"ס) ב-28 אלף יורו. תמורת גרסת ה-N ידרשו בגרמניה למשל בסביבות ה-35 אלף יורו. מכירות ראשונות באירופה בהמשך שנת 2021.