sportFive1069738 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ארבעה חודשים אחרי שהוצגה מתיחת הפנים של יונדאי קונה טורבו מתחיל דגם 2021 את שיווקו בישראל, כך מפרסמת היום (שלישי) היבואנית כלמוביל. הקונה זכה למסכת שדרוגים אסתטית-טכנולוגית ויימכר בארץ בשלוש חבילות מובחנות בהתאם לרמות המחיר. בשלב זה, לא ידוע מתי יגיעו לארץ הדגם הכל חשמלי שלו שהוצג לפני למעלה משנה, כך מסרו. הדגם ההיברידי הנוכחי שהושק לפני מספר חודשים ימשיך ללא שינויים לצידו. גרסת הביצועים, ה-N פרפורמנס (275 כ"ס) לא עתידה להגיע אלינו.   

מלבד ליטושים קוסמטיים בחזית שלו, בפרופיל ובזנב, הבאים לידי ביטוי בחידודים קלים בפנסים ושוני מסוים במכסה המנוע והפתחים בקו התחתון, הקונה גם הוגדל מעט ביחס לדגם שלפני הרענון; אורכו צמח בארבעה סנטימטרים ל-4.205 ונפח תא המטען הוסיף 13 ליטרים לחלל האחסון וכעת מציע 374 ל'. ביונדאי מספרים גם על שיפור במרווח השורות, המרפקים והברכיים, וזאת למרות שרוחבו נותר זהה על 1.80 מ', וכך גם גובהו עם 1.57 מ' ובסיס הגלגלים לו 2.60 מ'.  

גולת הכותרת בדגם הטורבו היא העלאת ההספק המרבי, אם כי הקוריאנים לא ניצלו זאת לטובת עליה בביצוע אלא לשילוב חלק יותר בין הגיר למערכת ההינע בתחומים גבוהים; המנוע מפיק כעת 198 כ"ס ב-6,000 סל"ד (177 כ"ס לפני כן) ונתון המומנט עומד על גם הוא על אותם 27 קג"מ המושגים מטווח של 1,600 סל"ד. החיבור הוא להנעה קדמית בלבד עם תיבת 7-מהירויות דו-מצמדית המאיצה בו מהמקום ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ועד מהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא 14.2 ק"מ לליטר.

הקונה יימכר, כמקובל ב-3 רמות מפרט: פרמיום, פרסטיג' ו-סופרים. בציוד התקני שלו מערכת מדיה בסיסית יותר עם צג 8.25 אינץ' (7 אינץ' בדגם שלפני מתיחת הפנים), בקרת נהיגה סלקטיבית, ממשקי אפל ואנדרויד, קיפול מראות אוטומטי, חיישני אורות וגשם וחישוקי מגנזיום 17 אינץ'. בדגם הבכיר יותר מתווסף משטח טעינה לנייד, חישוקי 18 אינץ' וכניסה והנעה ללא מפתח בין היתר. הגרסה היקרה ביותר משודרגת עם לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', תאורה קדמית ואחורית FULL LED ותקרה בצבע שחור. כל הדגמים מגיעים עם בקרות בטיחות מקוריות של היצרן, כולל בלימה אוטומטית בעת סטיה מנתיב. 

 המחירים בישראל:

קונה טורבו פרמיום - 128 אלף שקל

קונה טורבו פרסטיג' - 135 אלף שקל

קונה טורבו סופרים - 139 אלף שקל