sportFive1069957 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1069958 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מיצובישי הפיצה קדימון של האאוטלנדר החדש, לבוש בגדי הסוואה במסגרת הניסויים האחרונים שלו בדרך לחשיפתו הרשמית ב-16 בפברואר. זהו הדור הרביעי של ה-SUV המשפחתי שגם יחגוג השנה 20 שנה להוולדו ומאז גם הספיק להתברג בראש רשימת רבי המכר של היצרן היפני וגם בלט בהיקפי המכירות של הסגמנט בין אם מצויד במערכת הינע מסורתית או מערכת הינע היברידית נטענת (PHEV). מבחינת מיצובישי, שעוזבת את השוק האירופי, מדובר בשעת מבחן מורכבת למדי, שכן נתח המכירות העיקרי שלו היה ביבשת המערבית (מעל 130 אלף עותקים בשנה). בישראל, סיים את 2020 עם קרוב ל-5,000 מסירות.

העיצוב של האאוטלנדר החדש ישקף תפנית חדה לעומת הדור השלישי שלו המשרת את היצרן משנת 2013 עם מספר מתיחות פנים סמליות בחוץ ובפנים. הוא יהיה מעט גדול מקודמו עם 5 או 7 מושבים, אבל במיצובישי שמו דגש על הופעה מוחצנת למדיי המבוססת בכבדות על רכב ראווה שהוצג ב-2018 במסגרת תערוכת ז'נבה. זו תבוא לידי ביטוי בפרונט אגרסיבי, מחודד, בעל פנסים ראשיים במפלס המרכזי ותאורת LED קבועה המעטרת את החלק העליון של מכסה המנוע ועם שבכה מוכספת שהפכה לאחד מסימני ההיכר של רכבי ה-SUV במותג.

מיצובישי מכנה את תהליך הפיתוח של האאוטלנדר החדש "I FU DO DO", שבתרגום חופשי אומר אותנטי וקסום, וככל הנראה הוא ישאר קרוב מאוד בנוסח הסופי שלו, הסדרתי לדגם הקונספט ואלה בשורות מצוינות למי שהדיסקרטיות היא ממנו והלאה.

 

 

מתוקף שיתוף הפעולה עם רנו-ניסאן, האאוטלנדר החדש יחלוק את הרצפה שלו, ואולי גם מכללים נוספים עם ניסאן אקס-טרייל החדש שנחשף לפני כמה חודשים. מבחינת מנועים, צפו לקבל בחרטום את אותה חטיבת כוח בנפח 2.4 ל' היברידית פלאג-איi עם טווח נסיעה של כ-48 קילומטרים על הסוללה ו-225 כ"ס. המנוע הבסיסי שלו יהיה 2.4 ל' חדש במקום 2.0 ל' עם הספק מרבי של 180 כ"ס מחובר אל תיבת הילוכים רציפה לה מספר הילוכים ממוחשבים מראש.

לפי התכניות האסטרטגיות המעודכנות של מיצובישי, אאוטלנדר ישווק ראשון בארה"ב, לאחר מכן בקנדה ובשלבים מאוחרים יותר בשאר העולם. מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי האאוטלנדר 2021 עתיד להגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.