קיה סיד היברידית בישראל
מרכב סטיישן והצ'בק זמינים כעת עם טכנולוגיה היברידית מתונה לחסכון בצריכת הדלק


יבואנית רכבי מותג קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק את קיה סיד עם טכנולוגיית מיילד-הייבריד (היברידית-מתונה/קלה) עבור מרכבי הצ'בק וסטיישן. שני הדגמים מובדלים לא רק במבנה אלא גם בסוג ההנעה ותיבות ההילוכים; דגם הסטיישן מצויד במנוע בנזין ותיבת 7-מהירויות דו-מצמדית, גרסת ההצ'בק היא זו שדווקא עודכנה במנוע סולר ומחוברת אך ורק לתיבת הילוכים ידנית שש מהירויות.
שני המנועים ארוזים עם מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור המפחיתים לחץ ממנוע הבערה כשניתן, כך שאלה מניבים ירידה מסוימת בצריכת הדלק ובעיקר בשיעור פליטת המזהמים. בגרסת הבנזין מדובר במנוע בנפח 1.5 ל' טורבו המפיק 160 כ"ס ו-25.8 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. זוהי עליה של 20 כ"ס ביחס למנוע הטורבו בנזין הקודם, ובכלל זה גמישות גבוהה יותר על רצועת הכוח. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.8 ש'. פליטת המזהמים צומצמה ב-8%.
דגם הדיזל משתמש במנוע בנפח 1.6 ל' חדש. מדובר בתוספת כוח משמעותית ביחס למנוע הסולר הקודם, שכן כעת עומדת התפוקה המרבית על 136 כ"ס ו-32 קג"מ מ-2,000 סל"ד בהשוואה ל-110 כ"ס. כאן כאמור החיבור הוא לתיבת שבע מהירויות בלבד והפחתה של 5% בשיעור פליטת המזהמים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-25 ק"מ לליטר. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-10.2 שניות.
המחירים בישראל יחלו ב-123 אלף שקל לקיה סיד דיזל ידנית, ועד 139 אלף שקל לסיד סטיישן אוטומטית.