T-CROSS החדש בישראל (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
T-CROSS החדש בישראל (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

שנה חדשה, מתקפה של ג'יפונים חדשים. יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל קבוצת צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בארץ את אחד מהקרוסאוברים האסטרטגיים החשובים ביותר של המותג באירופה, ה-T-CROSS. רכב זה, החולק מכלולים רבים עם אאודי Q2, סיאט ארונה, סקודה קאמיק ועוד, מגיע אלינו עם מנוע 1.0 ל' טורבו, תיבה רובוטית DSG מסורתית, צמד רמות אבזור, וכן עם חבילת בטיחות מקיפה כמקובל היום בקטגוריה. 

ה-T-CROSS הוא הרכב הקטן ביותר בנבחרת הג'יפונים הקומפקטיים של היצרן ומתברג תחת טיגואן וליד ה-T-R0C שאינו זמין עדיין בישראל. הוא מבוסס על פלטפורמה מודולארית מסוג MQB A0 אותה הוא חולק כאמור עם אחיו הרבים בקונצרן ומתהדר במידות יחסית מרווחות בז'אנר הזה. בפועל הוא אמור להוות יריב שקול למתחרים כמו רנו קפצ'ר החדש, פיג'ו 2008 ומאזדה CX-3 בין היתר; אורכו קצת יותר מ-4.1 מ', רוחבו כ-1.77 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.55 מ'. מאחורי שורה שתיים (מודולארית) תא מטען בנפח של 380 עד 455 ל' ועד יוֳתר מ-1,200 ל' בקיפול מלא של הספסל.  

הרכב ישווק ב-2 מפרטים: 'קומפורטליין' ו-'קומפורטליין פלוס'. ברמת הבסיס הוא מגיע עם מערכת מדיה ראשית לה צג מרכזי בגודל 8 אינץ' עם תאימות ממשק לאפל קאר פליי ואנדרויד אוטו, בקרת שמע עם ששה רמקולים, בלוטות', פקדים מגלגל ההגה,  בקרת אקלים מפוצלת, מצלמה אחורית, מראות צד מתקפלות, חיישני תאורה וגשם, תאורת LED, חישוקי 16 אינץ' ועוד. המפרט הבכיר משדרג את חווית המשתמש עם כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, חישוקי 17 אינץ' וחלונות מושחרים. כל הדגמים מגיעים עם בקרות בטיחות חכמות כגון בלימה אוטומטית ובקרת סטיה מנתיב עם תיקון היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, אך הדגם המאובזר יותר מוסיף גם פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד.

מנוע אחד ברשימה, וזהו מנוע ה-1.0 ל' טורבו TSI עם שלוש בוכנות ומגדש טורבו. ההספק המרבי עומד על 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-20.4 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד. בשידוך אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות, מאיץ ה-T-CROSS ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות. צריכת הדלק הממוצעת לפי הצהרות יצרן היא כ-20 ק"מ לליטר.

המחירים יחלו ב-130 אלף שקלים ועד 140 אלף שקלים לדגם הבכיר.