sportFive1000280 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

עשרות שנים שיצרניות הרכב הצרפתיות לא הצליחו לייצר מכונית סאלון שתעמוד בקו הראשון של מכוניות היוקרה. למעשה, מכונית הסאלון היחידה שהצליחה להיות אמת דרך (וגם הפכה לאיקון מוטורי) היא סיטרואן DS. אתמול בערב, 45 שנים אחרי שה-DS המיתולוגית ירדה מפס הייצור, הוצגה DS9 המחזירה את השם DS, הפעם כמותג בפני עצמו, אל שוק מכוניות הסאלון.

מאז נולד המותג DS מחדש כחטיבה בפני עצמה בקבוצת PSA, עם דגמים ייחודיים למותג שלא נשענים עיצובית על דגמי סיטרואן, התמקדו ב-DS בשני דגמים בתצורת קרוסאובר המבוקשת כיום: DS7 קרוסבק ו-DS3 קרוסבק. DS9 לעומת זאת היא מכונית בתצורת סדאן קלאסית, שהיא עדיין התצורה המקובלת כשמדובר במכוניות סאלון. DS9 אמנם מחזירה את הצרפתים להתחרות בקטגוריית הנשלטת באופן מסורתי על ידי המתחרות הגרמניות, אבל היא מתמקדת בראש ובראשונה דווקא בסין - שם היא תייוצר עבור השוק המקומי ועבור שאר העולם, ושם גם נמצא השוק העיקרי של המותג.

בניגוד לעיצוב האוונגרדי של אותה DS קלאסית, DS9 שאמורה להמשיך את דרכה לא מציע עיצוב פורץ גבולות כיוון שקהל הלקוחות של מכוניות הסאלון הוא קהל שמרני יחסית. עם זאת, לא מדובר במכונית משעממת למראה, כאשר המעצבים שילוב בצללית דמויית קופה עם גג נמוך יחסית את המאפיינים משפת העיצוב של המותג. זה מתחיל מהשבכה הקדמית הגדולה בעלת שש צלעות ומוטיב ה"יהלומים", ממשיך ביחידות התאורה הצרות הנמתחות לרוחב ומחוברות לתאורת יום LED אנכית המשתלבת בפגוש וממשיך בידיות הדלתות הנשלפות בעת הצורך ושילוב של אלמנט ה"יהלומים" בגרפיקת יחידות התאורה מאחור.

כמו ביתר דגמי DS, גם בספינת הדגל של המותג ארכיטקטורת הפנים נסמכת על מינימום מתגים, מסך מגע גדול במרכז לוח המכשירים ממנו מתבצע תפעול שלל המערכות ברכב וקונסולה מרכזית מוגבהת שבה פזורים מתגי תפעול החלונות ומערכות נוספות סביב ידית ההילוכים. כיאה לרכב יוקרה, DS9 תוצע עם מגוון אפשרויות לגימור תא הנוסעים בעור איכותי או אלקנטרה שיעטו לא רק את המושבים אלא גם את דיפון לוח המכשירים והדלתות.

בסיס גלגלים באורך של 290 ס"מ אמור לאפשר מרחב נדיב לארבעה מבוגרים. עם זאת מימד רוחב של 185 ס"מ הוא מעט צר מהמקובל בקרב המתחרות בקטגוריה ומסגיר את העובדה ש-DS9 בניה למעשה על גרסה מוגדלת של פלטפורמת EMP2 של קבוצת PSA שהדגמים הגדולים ביותר שנבנו עליה עד כה היו DS7 קרוסבק ופיג'ו 508.

 

למרות ההישענות על פלטפורמה מוכרת, מבטיחים אנשי DS שבוצע שדרוג משמעותי כדי להציע איכויות נהיגה ונסיעה המתאימות לפלח השוק אליו מכוונת DS9. בהתאם לכך מצוידת המכונית גם בכל הטכנולוגיה הזמינה על המדף, החל ממתלים אקטיבים שכיולם משתנה על פי מצלמה הקוראת את תוואי הכביש, מערכת ראיית לילה, מערכות עזר אקטיביות המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית ברמה 2 ותאורת LED אקטיבית בחזית.

ברוח הזמן היצע יחידות ההנעה יתבסס בעיקר על טכנולוגיה היברידית נטענת. DS9 תוצע עם יחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בשתי גרסאות, 250 כ"ס והנעה קדמית ו-360 כ"ס והנעה כפולה, כאשר סוללה בקיבולת של 11.9 קילוואט תאפשר טווח נסיעה של עד 60 ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית עד למהירות של 135 קמ"ש.

בנוסף תוצע גם גרסת הנעה קונבנציונלית רק עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בהספק 225 כ"ס. כל גרסאות ההנעה של DS9 תצויד בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. כרגע לא ידוע אם תוצע למכונית גם גרסה חשמלית מלאה. שיווקה של DS9 בעולם אמור להתחיל במחצית השניה של שנת 2020.