קאדילאק אסקלייד החדש. כיול מחדש בדור החמישי של הסדרה
קאדילאק אסקלייד החדש. כיול מחדש בדור החמישי של הסדרה | צילום: ספורט 5

קאדילק הציגה הלילה בלוס אנגל'ס את האסקלייד החדש עם מקצה שדרוגים שטרם נראה בתולדותיו של ה-SUV המסיבי של מותג היוקרה האמריקני. הדור החמישי הוא המשוכלל ביותר ש-GM גלגלה החוצה עד כה בניסיון להמיר את אופיו הבריוני לידידותי יותר ונגיש עם התאמה רב שכבתית למערכות המדיה והתקשורת של העתיד הקרוב והרחוק. הוא אמנם ימשיך להיות אחד מכלי הרכב המזהמים ביותר על כדור הארץ, אבל אולי הוא יזכה להנחות קלות מעדת המבקרים נוכח השיפורים הרבים שהוכנסו בו. 

הנוסח העיצובי מבוסס על רכב הראווה אסקלה קונספט שהוצג ב-2016, אולם במקום לגלף מהקונספט מתחרה למרצדס S קלאס (תכנית שהייתה במגירה של GM ונפסלה), בקאדילק ביקשו לנצל את את התכנון המקורי לטובת דור המשך לאסקלייד. התוצאה בכל אופן שונה מאוד מכל קודמיו עם צמיחה של סנטימטרים ספורים בכל פרמטר; האסקלייד מתחבר לעשור הנכנס עם שימוש נרחב בקורות תאורה מבוססות LED בחזית ומאחור, פרופורציות יותר מדויקות ותא נוסעים מושקע מאוד ורווי בצגים וטכנולוגיות.

מרחב העבודה של הנהג זכה למהפכה קיצונית - כל הנדסת האנוש אורגנה מחדש. במקום מחוגים ארכאיים וצגים סמי-דיגיטליים קטנים, קאדילק הרכיבה לאסקלייד שלושה מוניטורים מפוצלים בטכנולגיית OLED קעורה. הגדול שבהם מקרין אינפורמציה מ-16.94 אינץ', הבינוני בגודל 14.2 אינץ' והקטן יותר ב-7.2 אינץ'. מלבד כל הפונקציות הבסיסיות, לאסקלייד תצוגה מיוחדת עם מציאות רבודה, מערכת ראיית לילה, מצלמת נסיעה לאחור מובנית במראה המרכזית וכן מערכת בידור אחורית עם צג נפרד בגודל 12.4 אינץ' עם אינטרנט אלחוטי. קאדילק גם גייסו לטובת חווית הסראונד בקבינה את חברת AKG עם אופציה ל-36 רמקולים וסאבוופר מוסתר עם מגבר בעל 14 ערוצים.

תחנות כוח

לקאדילק תכנית חשמול רצינית בקנה, אבל האסקלייד ימשיך להיות אחד המטנפים הגדולים ביותר באמריקה; בחזית שלו ממשיך בגרסה הבכירה מנוע ה-V8 בנפח 6.2 ל' בהספק מרבי של 420 כ"ס, אולם תהיה לו בקרת ניתוק צילינדרים שמסוגלת לגלח קלות את זיהום האוויר וצריכת הדלק באחוזים זניחים. למי שרוצה מנוע חסכוני יותר, ניתן יהיה לרכוש את יחידת ה-3.0 ל' טורבו דיזל לה תפוקה מרבית של 279 כ"ס ו-66 קג"מ. שני המנועים משודכים להנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית 10 מהירויות.

ה-אסקלייד אמנם מבוסס על אחיו החורגים - GMC יוקון, שברולט טהאו ו-שברולט סברבן, אבל הכיול של הבולמים והסרנים מרחיק אותו משורשי הפיק-אפים המפלצתיים. כך לדוגמא, במקום סרן חי מאחור הותקן מתלה אחורי נפרד ובחלק מהגרסאות זמינה גם בקרת מתלי אוויר או בקרת מתלים אדפטיבית עם דפרנציאל מוגבל החלקה. אלו יהדקו את הקשר עם הכביש ולמעשה ישפרו את חווית הנהיגה באופן יסודי - במקום טלטולים טנדריים וקפיצות לא נעימות, האסקלייד, תאורטית אמור להיות נשלט יותר ומבוקר תחת עומסים.

 האסקלייד החדש ימכר בארה"ב בגרסאות בסיסיות החל ב-77-80 אלף דולרים. הדור הקודם שלו נמכר בישראל תמורת 700 אלף שקל והגיע למתי מעט. הדור החמישי יעשה את דרכו לארץ בהתאם להשקתו בשאר העולם מתישהו בשנת 2021, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית המקומית קבוצת UMI.