sportFive1005020
צילום: ספורט 5
מיצ'יאו סוזוקי נולד ב-1887 למשפחה של חקלאים שעסקו בגידול כותנה, אבל הילד הצעיר והסקרן חיפש אתגרים אחרים מעבר לגידול הצמחים וקטיף הפרחים שלהם ופנה לאחד הנגרים בכפר שלו על מנת שזה ילמד אותו את מלאכת עיבוד העץ. בגיל 21, ואחרי שהוא עבר את מלחמת רוסיה-יפן כאיש תחזוקה של נולי אריגה, הוא לקח את השליטה על העסק המשפחתי שלו והעביר אותו הסבה למפעל לייצור נולי אריגה. היצירתיות שלו הביאה אותו לפתח נול אריגה שפועל בעזרת דוושה והוא הפיק חומר גלם באמצעותו בכמות של פי 10 מכל נול אחר שהיה בשימוש ועד מהירה הגיע ביקוש עצום להמצאה שלו והוא הקים ב-1909 את מפעלי נולי האריגה שלו שזכה להצלחה אדירה ובחלוף 11 שנים הוא הפך לחברה גדולה וציבורית שהציגה שכלולים רבים והמוצרים שלה כבשו את מזרח אסיה.
 
ההתעניינות שלו ברעיונות וטכנולוגיה הובילה את מיצ'יאו סוזוקי לעולם הרכב רק באמצע שנות ה-30 כאשר ב-1936 הוא הציג את דגם האב טיפוס המוטורי הראשון שלו. מלחמת העולם השנייה שפרצה באותן שנים גררה את יפן לאסון כלכלי שנמשך שנים רבות אבל בסופו הגיעה המהפכה התעשייתית ותעשיית הצבא והמטוסים עברה הסבה מהירה לתעשיית רכב. סוזוקי החליף את שם המפעל שלו ממפעל לייצור נולים למפעל רכב ועד מהירה הוא הציג את כלי הרכב הראשון שהיה למעשה אופניים עם מנוע עזר בנפח 360 סמ"ק עם שתי פעימות. מחלקת הפיתוח הקטנה של החברה השיקה את המכונית הראשונה של החברה ב-1957, הדגם נקרא "סוזולייט" (בתמונה) והיא יוצרה עד סוף שנות ה-60.
מיצ'יאו סוזוקי סיים את תפקידו כנשיא החברה בגיל 70 והעביר את הניהול לחתנו והוא נשאר רק כחבר במועצת המנהלים של החברה. מיצ'יאו סוזוקי הלך לעולמו בגיל 95 בעיר הממאטסו בשנת 1982 ועל שמו נרשמו 120 פטנטים שתרמו לקידום התעשייה הכבדה של יפן ובמיוחד בתעשיית הרכב. המפעלים של סוזוקי צמחו והפכו להיות מהמובילים ביפן לצד מפעלי הענק של הונדה וימאהה, אבל הם היו בין הראשונים לזהות את הפוטנציאל האדיר של פיתוח וייצור של אופנועי ספורט לשוק האמריקאי בקטגוריית מוטוקרוס וגם אופנועי ספורט לכביש, שם הם הגיעו לתהילת עולם גם במירוצי MotoGP.