sportFive995622 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive995629 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סקודה תציג את האוקטביה RS החדשה במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה הקרובה ולראשונה היא משחררת כמה קדימונים שמבשרים על העיצוב וגם על הכוח שהיא אוצרת בחזית. את שוחרי סדרת ה-RS כנראה שלא נוכל להפתיע במיוחד אם נספר להם שהמשפחתית המהירה הזו עומדת להתחבר לעולם החשמלי עם גרסת פלאג-אין (נטענת מהחשמל) שתשלב ליד גרסאות אחרות ומרכבים שימושיים (סטיישן). כך הם פני הדברים מול תקנות זיהום האוויר ועבור מכוניות ספורטיביות שחוששות לשרידותן, כנראה שאין מנוס מלאמץ הנעה אלטרנטיבית.

אז מה אנחנו יודעים על האוקטביה RS הבאה? ובכן, המנוע ההיברידי מבוסס על טכנולוגיות שקיימות כבר בגולף GTE או הפאסאט ההיברידית. הגרעין של המערכת הוא מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין בעל 150 כ"ס בקנה, בחיבור למנוע חשמלי, סוללה ובקרת טעינה (מהירה ו-ביתית). התפוקה המרבית, כך עולה כעת תהיה שווה בעוצמתה למנוע הבנזין המסורתי של האוקטביה RS, כלומר בקונפיגורציה החדשה ההספק יעמוד לפחות 245 כ"ס ו-42 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית.

האתגר האמיתי של סקודה יהיה לעמוד ברף אחד עם היכולות הדינמיות של האוקטביה RS הקונבציונלית. בפולקסווגן הוסיפו קרוב ל-220 קילוגרמים על משקלה של המכונית בגלל הסוללות והמנוע החשמלי, ודבר זה יוצר לא מעט בעיות ניהוג בחלוקת המשקל בין שני הסרנים, העומסים על הבולמים ובכלל על יכולת ההאטה של המכונית. לא בכדי, בסקודה לא ממהרים לפרסם נתוני האצה ל-100 קמ"ש, שכן הסברה היא שהמספרים יהיה מעט גבוהים יותר - בסביבות 7.1 שניות. 

 

העיצוב החיצוני והפנימי שומר על הקווים החדשים של האוקטביה עם קיט ספורטיבי הבא לידי ביטוי בחישוקים מוגדלים, פגושים אגרסיביים, מושבי באקט למחצה ועוד לוגואים ונגיעות קוסמטיות כמקובל. גרסאות אלה לרוב גם זוכות לשדרוגים מסוימים במערכות המדיה (בד"כ במערכות השמע) וכן במערכות הבטיחות. צפו לקבל גם בקרות נהיגה סלקטיביות עם כיול בעל מספר מצבים לכביש וכן מצב 'מסלול' עם תגובות חדות יותר להיגוי, הבולמים והמצערת. 

המחירים לאוקטביה RS החדשה יעמדו על כ-35 אלף יורו בגרמניה. לארץ היא תגיע כנראה רק אחרי שהאוקטביה החדשה תנחת כאן (בסוף השנה הנוכחית). כך שייתכן ונראה אותה קצת לפני 2021, או ממש בתחילתה.