sportFive998848
צילום: ספורט 5
קחו מכונית משפחתית רגילה שיוצרה לפני עשר שנים ותציבו מולה את אותו דגם בדיוק שמיוצר כיום ותראו כמה חיישנים ומצלמות נוספו לה. לא מדובר בתוספות מיוחדות אלא בציוד סטנדרטי שהיצרן בחר להתקין כחלק מההתפתחות והקידמה וכחלק מהתחרות בין היצרנים במגרש הבטיחותי. יש המסתפקים במצלמה אחת ותוספת של רדאר ואחרים מוסיפים שלל מצלמות היקפיות שמזהות תמרורים, כלי רכב, הולכי רגל, אופנועים ואופניים, רדאר לשמירת מרחק וזיהוי רכב מלפנים ובצדדים וגם חיישני חניה ובתוספת לכל אלה כמובן המון צפצופים והתראות והבהובים ועוד שלל רעיונות. בקרוב עומד להצטרף חוש נוסף למכוניות, חוש שמיעה שיוסיף מימד נוסף לבטיחות.
 
צוות מדענים מהמכון למחקר מידע דיגיטלי בפראונהופר שבגרמניה גיבש את הרעיון ופיתח מודל בצורת סנפיר כריש שנראה זהה לאנטנה הקיימת במכוניות וגם הוא מותקן בדומה לאנטנה על הגג של המכונית. בתוך הסנפיר שבתמונה מותקנים מיקרופונים רגישים שמכוילים לקלוט תדרים מיוחדים של רחשי הסביבה והקולות שנקלטים מועברים למעבד מידע מיוחד שנמצא במכונית והוא מתוכנת להגיב לאותם צלילים כמו סירנות של רכבי חירום, צלילי מנוע קרובים, קולות משחק של ילדים והצליל הכי מיוחד הוא ניקוב של צמיג ובריחת אוויר במקרה של תקר אקראי בעת הנסיעה. אותו מעבד שמקבל את האותות הללו מיועד להיות מחובר למערכת הבטיחות של המכונית ולהחליט איזו התראה או פעולה על המכונית לנקוט במטרה להימנע מתאונה בעת סכנה של אותם קולות קרובים מרחק מאוד קרוב למכונית עצמה.
 
אותו מכון בגרמניה מאמין כי הפיתוח יגיע לסיום בקרוב ואז יתחילו בדיקות טכניות לאינטגרציה של המערכת במכוניות סטנדרטיות והמוצר הסופי יוכל להתקבל בשוק הרכב תוך חמש שנים. קיימות חברות נוספות בתעשיית הרכב שעוסקות בפיתוח של עיבוד צלילים בהסתמך על מיקרופונים שנמצאים בתוך תא הנהג והם יוכלו להאזין גם לצילים החיצוניים, אך ההבדל הגדול בינם לבין הפיתוח האחרון הוא שהמיקרופונים הפנימיים לעיתים חשופים יותר בגלל חלונות פתוחים ולרוב הם חשופים פחות כי הנסיעה של רוב האנשים היא בחלונות סגורים או פתוחים למחצה כמו חלון שמש.