בוגאטי שירון (צילום: Getty) (צילום: ספורט 5)
בוגאטי שירון (צילום: Getty) | צילום: ספורט 5
בוגאטי DIVO שהייתה מעורבת בתאונה. אאוץ'  (צילום: ספורט 5)
בוגאטי DIVO שהייתה מעורבת בתאונה. אאוץ' | צילום: ספורט 5

אמש (רביעי) דווח כי הקבלן עודד שריקי, חובב מכוניות היוקרה, עתיד להצטייד בבוגאטי שירון שעלותה חוצה בקלילות את רף 20 מיליון השקלים (ישנם דיוחים לפיהם שילם קרוב ל-30 מיליון שקלים אך הסכום הסופי הסתכם דרומית לשם). למי שטרם הכיר את המכונה החייזרית, נספר כי בקרביים של האקזוטיקה הצרפתית מושתלת תחנת כוח עתירת סוסים בנפח של 8.0 ליטרים עליה הלבישו ארבעה מגדשי טורבו המסייעים לחלץ הספק מרבי של 1,500 כ"ס ב-6,750 סל"ד ומומנט מרבי של 163 קג"מ בין 2,000 ל-6,000 סל"ד.  ביצועים? המכונה שוקלת 1,995 ק"ג ומאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2.5 שניות, ל-200 קמ"ש ב 6.5 שניות ועל הצג יוצגו הספרות 300 כעבור 13.6 שניות בלבד. לחיצה קצרה אך החלטית על דוושת הגז תוביל אתכם למהירות מרבית של 420 קמ"ש, אך לצורך כך יש לעשות שימוש במפתח מהירות מיוחד, שישנה את המבנה האוורודינימי ואת מרווח הגחון.

כמה סוגר
שריקי נחשב לחובב מוטריקה אדוק שבמו ידיו מימש את חלומותיו על הכביש. מפרסומים שונים בארץ, עולה כי ברשותו את הממון להגשים פנטזיות פרועות למדי; דלפק הכניסה לביתו מאכלס מפתחות של רולס רויס, פרארי 458 , בנטלי בנטייגה 12 צילינדרים וכו'. ברמות האלה שריקי וודאי אינו מוטרד מעלויות אחזקה, בין היתר משום שלא נתקל בקושי לפענח כמה כסף יעלה להחזיק מכונית מסוג בוגאטי; במהלך השנתיים האחרונות דווח באירופה כי עלות התחזוקה השנתית מגיעה לעשרות אלפי דולרים, היות ונדרשת עבודת פירוק מורכבת שמצריכה ידיים מנוסות. 

כך למשל, תיקון מתאמי גל זיזים יגיע לכדי 21,000 דולר ותיקון סעפת פליטה – 22,000 דולר.  וכמה כסף צפוי לעלות לשריקי לבטח את הרכב? זוהר ואבי צדיק, מנכ"לים משותפים של סוכנות הביטוח צבר, שמבטחת רבים מרכבי היוקרה בישראל אומרים ל'עולם הרכב': "באופן עקרוני, הפרמיה לביטוח רכב יוקרה מתבססת על חישוב של 2.5% משוויו. על פניו, אנו מגיעים כאן לסכום אסטרונומי של 500 אלף שקלים לשנה, אולם מדובר על מקרה חריג בנוף הישראלי, שיצריך הליך חיתום והתייחסות מיוחדת. הפרמיה אגב, רלוונטית למבוטח בעל עבר ביטוחי נקי , עליה חלות מגבלות והתניות נוספות כגון הגבלת נהגים, היה ומדובר בהרחבה של הנהגים המותרים לנהיגה ברכב לחדשים וצעירים, השיעור עשוי לקפוץ ב 100%. כך או אחרת, למרות שהסבירות שהרכב יגנב שואפת לאפס, האפשרות כי יהיה מעורב בתאונה גבוהה הרבה יותר. מבחינת חברות הביטוח, אף אחת מהן לא תיקח את מלוא הסיכון על עצמה. הן חותמות על הסכם עם מבטחי משנה, על פיו המבטח הישיר, חברת הביטוח הישראלית המטפלת ישירות בציבור המבוטחים – מעבירה חלק מאחריותה למבטחים אחרים תמורת חלק מהפרמיה. מדובר על שיטה לפיזור סיכונים בין מבטחים שונים במטרה למנוע נזק כבד למבטח הישיר.

מחזה כמו השירון בישראל וודאי ימשוך תשומת לב, אבל מומלץ לשמור על ריכוז במקרה שאתם רואים אותה לידכם ובעיקר  - תשמרו מרחק. היה ובטעות תתרחש תאונה ברשלנותכם, תוכלו לסמן את הרגע הזה כנקודת מפנה קריטית בסטטוס הכלכלי שלכם;. גבול האחריות של פוליסת הביטוח שאתם מחזיקים בפרק האחריות שלכם כלפי צד ג' עומד על מיליונים בודדים. עורך הדין אסף ורשה , יו"ר ועדת נזיקין בלשכת עורכי הדין, מסביר "כי במקרה שיתברר כי התאונה באשמתכם, חברת הביטוח תשלם לבעלי הרכב תגמולי ביטוח, אך אז תחזור אליכם בתביעת שיבוב. חברת הביטוח שלכם תשלם עד לגבול אחריותה, כל שקל נוסף - עליכם!". 

בהערת שוליים, נוסיף כי לא ממש חייבים להיות עודד שריקי בשביל לרכוש בוגאטי. לאחרונה הודיעה החברה כי היא מתכננת לייצר מכונית חשמלית "עממית", במחיר נגיש יחסית לבוגאטי, של בין 500 אלף למיליון יורו.  מנכ"ל בוגאטי סטיבן וינקלמן אמר לאחרונה כי החברה שנמצאת תחת בעלות קונצרן פולקסווגן, החלה בדיונים לקראת קבלת תקציב פיתוח לדגם חדש. הפיתוח מגיע על רקע חששה של היצרנית מפני מצב בו VW תאלץ לבצע קיצוצים כואבים ולמכור את חטיבת בוגאטי, שעברה לא מעט תהפוכות והחליפה בעלויות בעבר. החברה מעוניינת להגדיל את התחרות אל מול יצרניות כגון בנטלי ורולס רויס ולהשאר תחרותית גם כשפני התעשייה מופנות לענף החשמלי.