sportFive1007344 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
תחום תערוכות הרכב העולמיות נכנס לסטגנציה משמעותית בשנים האחרונות עוד הרבה לפני וירוס קורונה. זה התחיל עם התפחות מואצת של דגמים בגלל תחרות מטורפת בין היצרנים וזה נמשך עם התפתחות גדולה של תחום המדיה הדיגיטלית שסיפק מענה מצוין ליצרניות רכב לחשוף בבעדיות את מרכולתן ואת מוצריהן בלי הצורך להתחרות עם אף אחד אחר על תשומת הלב העולמית או המקומית. למרות אלה עדיין נותרו כמה אירועים חשובים בלוח השנה כמו התערוכות בז'נבה, פרנקפורט, פריז, טוקיו, ניו יורק ושנגחאי אבל גם באירועים הללו החלה להירשם הידלדלות ברשימת המציגים והמארגנים התחילו להרגיש שהם צריכים להמציא את עצמם מחדש על מנת להישאר רלוונטיים לתחום המקצועי ולקהל העולמי.
 
התפרצות וירוס קורונה בתחילת השנה בסין הרחוקה נראתה רחוקה תרתי משמע ואיש לא האמין עד כמה עמוק עלול משבר המגיפה להשפיע על העולם  כולו. לפיכך המשיכו העניינים להתגלגל (כמעט) על מי מנוחות בארגון תערוכת ז'נבה שתוכננה להיערך בחודש האחרון. ככל שהלכו הידיעות והתכברו אודות מעבר המגיפה ליבשת הישנה ועקב אי רצון של מארגני התערוכה ליטול אחריות על נושא התכנסות של מאות אלפי אנשים באולמות התערוכה, הוחלט לבטל אותה מבעוד מועד כחודש לפני פתיחתה ואז החל אפקט הדומינו להכות גם במדינות אחרות ובתערוכות אחרות כמו תערוכת ניו יורק שהפכה לבינלאומית חשובה בשנים האחרונות וכעת גם לביטול תערוכת פריז 2020 ולביטול תערוכת דטרויט. לגבי התערוכה האחרונה בארה"ב, מארגני תערוכת דטרויט אף מסרו את אולמות התערוכה לרשויות המקומיות ואלה הפכו את אולמות התערוכה לאתר אישפוז ציבורי גדול במיוחד.
 
למרות שמארגני תערוכת דטרויט טוענים כי התערוכה מחפשת מועד אחר בסוף השנה ולמרות שלא שמענו עדיין על ביטולים של תערוכות נוספות בסין, יפן והודו וגם ברוסיה, אין ספק כי גם במקומות הללו שוברים את הראש ושוקלים ברצינות האם בכלל אפשר יהיה לקיים אותן או שמא כדאי כבר לדלג לשנה הבאה, אם בכלל. ביטול התערוכות הגדולות השנה יוביל את המארגנים לחישוב מסלול מחדש בדיוק כשם שקרה בגרמניה, שם הוחלט להעביר בעתיד את התערוכה מפרנקפורט למינכן ולקיים אותה במימדים צנועים יותר. הנזק הכספי הוא עצום והאתגר להמשיך ולקיים את האירועים גדול מאי פעם. חובבי רכב מושבעים מקווים שהפורמט ימשיך אבל את התשובות אודות המשך הפעילות נקבל רק בשנה הבאה.