sportFive1002294
צילום: ספורט 5

כמו הרבה יצרנים שהיו בדרכם לשוויץ, גם בנטלי נשדדו על ידי נגיף הקורונה ונותרו ללא במה יוקרתית להצגת הכוכבת הראשית שלהם בתערוכת ז'נבה. אבל וירוס קטלני או לא, זה לא מה שימנע מהם לחשוף אותה באירוע פרטי דל משתתפים במטה החברה באנגליה שהתקיים ביום שלישי האחרון. המכונית החדשה, 'בקלאר', על שם אגם במקסיקו, תהיה הקונברטיבל המהירה ביותר ב-100 שנות קיומה. אבל זה רק חלק מזערי מהסיפור מאחוריה.  

'בקלאר' חולקת עם ה-GT קונטיננטל את המבנה הקלאסי, אבל היא הושפעה רבות מדגם הראווה EXP100 שהוצג בשנה הקודמת. אם תעמידו אותה בשורה לצד כל דגמי בנטלי, תבחינו די בקלות כי היא מופרדת מהם על ידי שימוש בבתי תאורה בודדים במקום כפולים בחזית, תאורת "כוורת" מאחור, תקרה פתוחה לחלוטין (ללא סגירה) ובתא הנוסעים יש לה דיפוני עץ שמקורם בעצים שנפלו לפני 5,000 שנה, וכל מושב מתוך ה-2 כולל 150,000 תפרים. אם זה נשמע לכם כמו עבודה מדעית, אז לבריטים יש אגף שמטפל בדיוק במכוניות האלה; בנטלי הפקידה את הפיתוח של בקלאר בידיה של חטיבת 'מולינר', יבן השאר כדי להפגין את הכישורים שלה בייצור מכוניות לקליינטים האמידים ביותר. כל אחד מהם, יוזמן לבנטלי לבחור את האבזור של הרכב לפי טעמו (ולא מדובר כאן בקטלוג רזה במיוחד).  

קצרה היריעה מלציין כל פרט קטן במכונית הזו, אבל נספר כי מתחת למעטפת חולקת בקלאר בסיס הגלגלים עם ה-GT קונטיננטל. אולם מלבד ידיות הדלתות (בשל מערכת הנעילה המרכזית), אין בה יותר מדי רכיבים משותפים לשאר דגמי החברה, פרט לתחנת הכוח. כמו כן, היא לובשת מלתחה משולבת מתרכובות של קרבון ואלומיניום בכמות נדיבה כדי לשמור על משקל נמוך, יש לה רצועות עור מובחר, לכל רכב שעון אנלוגי ייחודי, ובתוך הגומי חישוקי 22 אינץ'.   

בקרביים כאמור שוכן מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ל' תרומת הקונטיננטל, אולם ההספק תוגבר ל-650 כ"ס שעוברים ב-90% מהזמן לסרן האחורי (על בסיס מערכת הנעה כפולה עם ויסות אחיזה), דרך תיבת שמונה מהירויות דו-מצמדית. בנטלי מצהירים שזו מכונית הקונברטיבל המהירה ביותר בהסטוריה שלהם, עם נתונים שמצביעים על האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות ועד יותר מ-320 קמ"ש. לבקלאר גם מערכת ה-48 וולט הייחודית המחוברת לבקרת מתלים אדפטיבית המבטיחה שיכוך מתלים אוטומטי ברמה המדויקת ביותר ביחס לתנאי הכביש.

בקלאר, מעשית היא מוצר הביכורים של חטיבת 'מולינר' שתחל לפעול בצורה חצי עצמאית תחת פיקוח כלכלי של פולקסווגן כדי לוודא שהיא עומדת בתחזיות. בינתיים, נראה שהם מדברים בשפה של אנשי בוגאטי כי הייצור מוגבל ל-12 יחידות - וכולן נמכרו מראש. כל דגם מתחיל ב-1.99 מיליון דולר ודוהר כלפי מעלה בהתאם לכל תוספת. בקיצור, איחרתם את המועד.