sportFive990986 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

היו ימים שבהם כל חובב רכב סימן בלוח השנה את התאריכים של תערוכות הרכב החשובות בעולם ובמיוחד את התערוכה השנתית של ג'נבה שציינה את תחילת עונת התערוכות. לא רק חובבי הרכב סימנו את המועדים כי אם גם יצרניות הרכב, הסדנאות החשובות וכל שאר התעשייה מכל רחבי העולם, כולם כיוונו את תכניות העבודה לפי המועד של התערוכה על מנת שיוכלו להציג בה את הדגמים/מוצרים הכי חדישים שלהם וחלקם אפילו נשמרו בסוד עד לרגע האחרון. סיבה נוספת להתרגשות מהתערוכה בשוויץ היא "בחירת מכונית השנה באירופה". עשרות עיתונאי רכב מכל רחבי היבשת עסקו במיון וסינון הדגמים עד לבחירתה של המכונית האחרונה שזכתה בתואר הנכסף.
 
בשנים האחרונות חל פיחות חד בערכן של התערוכות ויצרניות רבות ממשיכות להדיר את רגליהן או ליתר דיוק את גלגליהן מאולמות התצוגה באירופה ומעדיפות להשיק ולהציג את הדגמים במועדים משלהן כשהחשיפה מתמקדת בהן והעלויות לכך הרבה פחות יקרות והרבה יותר אפקטיביות. לפיכך כבר השלמנו עם העובדה כי ימיהן של תערוכות הרכב הולכים ונגמרים אולם אם חשבנו כי תערוכת ג'נבה חסינה בפני העניין הזה, הרי שנכון לכתיבת שורות אלה, לא פחות מ-13 יצרנים/מותגים כבר הודיעו שהם לא יגיעו לתערוכה בתחילת חודש מרץ, ולא מדובר ביצרנים קטנים וסדנאות נידחות, ממש לא.
 
ברשימת היצרנים שהודיעו כי לא יגיעו לתערוכה נמצאים: סובארו, פיג'ו, סיטרואן, אופל, לנדרובר, למבורגיני, יגואר, ניסאן, וולבו, מיצובישי, פורד, טסלה ומיני ובסה"כ מדובר ב-13 מותגים מהמובילים ביבשת ואין ספק כי מדובר במכה חזקה מאוד למארגני התערוכה וגם למארגני התערוכות הבאות ובמיוחד תערוכת פריז שתהיה בסתיו הבא בחודש ספטמבר.
 
מארגני התערוכות עלולים להיכנס לחובות של מיליונים רבים של יורו בגין הבריחה הזאת ולכן עליהם לחפש פתרונות יצירתיים ולהפיק תערוכות יצירתיות יותר, נגישות יותר, מודרניות יותר ורחבות יותר בהיבט הקונספט שלהן ולא להתרכז רק בתחום הרכב עצמו אלא בתחום הרכב והתחבורה באופן הרחב ביותר. תערוכות חדשנות גדולות כדוגמת CES שהתקיימה לאחרונה בארה"ב היא דוגמה מצוינת לשילוב בין תחומי הרכב החדישים לבין עולמות תוכן ואלקטרוניקה וחדשנות וההצלחה של תערוכות מהסוג הזה נחשבת לגדולה יותר.