(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

מתיחת גרסאות היא בהחלט שם המשחק כשמדובר בדגמים של סקודה, ובעצם לא רק סקודה אלא כמעט כל מותג רכב אחר ובמיוחד כשמדובר באחד מבני משפחת פולקסוואגן אאודי. יצרנית המכוניות הצ'כית סקודה תמשיך השנה להרחיב את מגוון הדגמים שלה עם השקת הסקאלה שנחשפה בישראל אבל היא גם תמתח עוד ועוד את מגוון הגרסאות ורמות הגימור של הדגמים הקיימים כאשר הזרוע הספורטיבית של סקודה תקבל חיזוק גדול גם היא. אחרי שהקודיאק RS דיזל שאותו פגשנו לאחרונה בספרד נחשף בגרסה הסדרתית, אנו צפויים להכיר בקרוב את האח הקטן שלו, הקארוק שיגיע גם הוא עם מהדורה חמה במיוחד שלא לומר לוהטת.


הקודיאק נמכר ברובו בגרסת דיזל וזה טבעי שגרסת הספורט שלו תגיע בדיזל גם כן, אבל בסקודה לא שכחו את חובבי הבנזין הטהור לטובתם יצויד הקארוק
RS במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק 300 כוחות סוס מטורפים ומומנט של 40 קג"מ נשמע לכם מוכר? כן, זאת אותה יחידת כוח לטינית ששוכנת בקופרה אטקה שנחשפה לאחרונה וסקודה קיבלו אותה לידיהם ובניתוח לא מסובך במיוחד, הם השתילו אותה בקארוק. השיטה ברורה, קח את המנוע שהופיע לראשונה בגולף R ותכניס אותו לכמה שיותר גרסאות קיצוניות של כל המותגים שלך וכך תנצל עוד ועוד את אותו מפעל מנועים שימשיך לסחוט את לימון נפלא ולהכין ממנו לימונדה בגוונים שונים.

 

צפו בוולוג: קופרה אטקה החדשה

 

 

 

אפשר לצפות ממחלקת העיצוב של סקודה שתפעיל את קסמיה גם במקרה של הקארוק RS כפי שהם עשו זאת בגרסת ספורט ליין (שטרם נמכרת כאן) והעיצוב של המכונית יהיה הולם לביצועים של המכונית שצפויים להיות באמת אקסטרימיים. תיבת הילוכים ויחידת הנעה לא אמורים להיות עקב האכילס בשום מקרה ומה שפגשנו בגולף R הנפלאה יגיע כמעט בוודאות גם לקארוק הקומפקטי שישאיר את אחיו הגדול הרחק מאחור בהיבט הביצועים. הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים הם חלק מחבילת הבסיס של הקארוק RS באירופה וזה נחשב ליתרון גדול. חרף הנחיתות של הקודיאק בביצועים (מהירות, זריזות, זינוקים ומהירויות ביניים), הוא דווקא מצטיין יותר בגרסת RS שלו במראה אגרסיבי וספורטיבי מבחוץ וגם מבפנים ויש לו את היתרונות הפרטיים שלו בזכות מימדיו כמו למשל מקום ל-7 נוסעים. כך או אחרת, סקודה תקרא תיגר על המתחרים שלה שרובם ככולם דווקא מגיעים מבית והכוונה היא לסיאט ואאודי. 

ההערכות הן כי הקארוק RS יימכר באירופה במחיר של 40 אלף יורו קירוב, כלומר באזור 200,000 ש"ח. אם נוסיף את המיסים כאן בארץ הקודש, נגיע לסכום גבוה הרבה יותר ולכן ניצב כאן אתגר מאוד גדול בפני היבואן בהיבט מחיר תחרותי ושוב נזכיר את המאבק בתוך הבית בין הדגם המדובר לבין גולף R או קופרה אטקה ואולי אפילו אאודי RS Q3 בגרסה צנועה יותר שתספק ביצועים מספיק טובים לנהג הישראלי. תשובות בקרוב.

 

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5

 

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ - https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE