(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive908643 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

צמד כוכבים חשובים של סוזוקי העולמית הגיעו לישראל, כך דיווחה אמש (שני) יבואנית המותג לישראל 'מכשירי תנועה'. הראשון שבהם הוא הג'ימני החדש - עכבר השטח המיומן שהוצג אשתקד בדור חדש לחלוטין עם עיצוב רטרו-מודרני ושיפורים בכל ההיבטים, בעוד הדגם השני שינסה לחזק את סגמנט הקרוסאוברים של מכשירי תנועה הוא הסוזוקי ויטארה טורבו המעודכן שישווק בשני הספקים שונים במקביל אל רענון קוסמטי.  

הג'ימני החדש ממשיך להיות אחד מאחרוני רכבי השטח הטהורים בארץ ובעולם ברמת המחיר הזו. כמו קודמיו מקפיד לשמר את מאפייני השטח הייחודים שלו עם שלדת סולם, סרנים קשיחים וזוויות גישה של 37 מעלות וזווית נטישה של 48 מעלות על מרווח גחון של 21 סנטימטרים. הוא גדול מקודמו במעט ומתהדר בתא מטען שימושי יותר בנפח של 377 ל' - צמיחה של מעל 50 ל' בהשוואה לדור השלישי שלו. תא הנוסעים של הג'ימני פותח מחדש בהתאם למפרטים המודרניים של סוזוקי, בכלל זה מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מיצרן, אולם מציע חווית שימוש תכליתית ובלתי מתחכמת, עם צג ראשי מרכזי ופקדים פיזיים למערכת המיזוג ושאר הפונקציות המוכרות. 

את הכוח מקבל ג'ימני החדש ממנוע 1.5 ל' (במקום מנוע 1.3 ל') בהספק מרבי של 101 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 14.2 קג"מ הזמינים החל ב-4,400 סל"ד. ניתן לשדכו לתיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות או אוטומטית 4 מהירויות עם תמיכה ממערכת העברת כוח בשטח עם הילוך HIGH/LOW וכן בקרת אחיזה אלקטרונית ALLGRIP.

המחירים לסוזוקי ג'ימני החדש בישראל:

125 אלף שקלים תמורת דגם ידני 5 מהירויות.

137 אלף שקלים תמורת דגם אוטומטי 4 מהירויות. 

צפו במבחן מלא במסגרת השקת סוזוקי ג'ימני החדש:

ויטרה, מעכשיו גם עם טורבו

אם יש רכב של סוזוקי שהיה צמא לעדכונים טכנולוגיים מושקעים בשנתיים האחרונות, סביר שזהו הסוזוקי ויטרה. עד כה הסתפק הרכב המשפחתי היעיל במנוע אטמוספרי (מעט מיושן ומחוספס) אולם כעת הוא מצטרף לעידן הטורבו עם מנועים חדישים, חזקים וגם חסכוניים יותר מאי פעם, כאשר ברקע מקבל גם  חידודים קוסמטיים עבור השנים הבאות - בחוץ וגם בפנים. 

הויטרה, שסגר בשנה הקודמת 30 שנה על הכבישים מיישר קו חזותי עם דגמי סוזוקי של השנה האחרונה. השבכה הקדמית מקבלת דגשים באזור המחיצות עם תוספות של כרום למעלה ולמטה והפנסים בחלקו האחורי הולבשו LED עם אפקט של שלוש שורות נפרדות. ביבואנית מציינים עוד כי נוספו לסגל הצבעים שני גוונים חדשים - כתום פנינה סולארי ו-כחול אפרפר קרחוני. 

חלל הפנים של הויטרה 2019 שודרג קלות באיכות החומרים במפלס העליון, אבל אלו הם הצגים האינפורמטיביים שלו שאחראים לשינוי העיקרי ברמת השימושיות; לוח המחוונים כולל כעת צג LCD 4.2 אינץ' ברור יותר עם אינפורמציה מורחבת, בעוד הקונסולה הראשית מקבלת מערכת מדיה עם צג 10.1 אינץ' בהתקנה מקומית עם היצע רחב של אפליקציות בעברית עבור חניה, ניווט, מוסיקה ועוד.

גולת הכותרת בויטרה המחודש היא מנועי הטורבו בחזיתו במקום מנוע 1600 סמ"ק אטמוספרי. הוא מאכלס כעת מנוע 1.0 ל' טורבו בהספק מרבי של 110 כ"ס על הנעה קדמית או כפולה, או בגרסה הבכירה שלו מנוע 1.4 ל' טורבו בהספק של 140 כ"ס עם הנעה קדמית. המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות.

המחירים לסוזוקי ויטרה המחודש בישראל:

ויטרה טורבו הנעה קדמית 110 כ"ס - 120 אלף שקלים.

ויטרה טורבו הנעה כפולה 110 כ"ס - 127 אלף שקלים.

ויטרה טורבו הנעה קדמית 1.4 ל' 140 כ"ס  - 130 אלף שקלים. 

 

 

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!