sportFive916950 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סגמנט ה-SUV הקומפקטי הפך להיות מקור ההכנסות החשוב ביותר בזמן האחרון ליצרני הרכב. גם לקסוס הבינה זאת בקדנציה הקצרה השלה באירופה ועל כן לצד ה-RX הגדול חשפה את ה-NX קרוסאובר ב-2015. אלא שעד שנת 2018, היא השתמשה בלקסוס CT המזקדנת (שהדיווחים על גוויעתה היו מוקדמים כנראה) כדי להדוף את הג'יפונים העירוניים של המתחרים מגרמניה (אודי, ב.מ.וו ו-מרצדס). וולוו גם היא הצטרפה למסיבה הזו באיחור עם ה-XC40, אבל תוך פרק זמן קצר קטפה מחמאות בזכות הצלחתם של אחיה הגדולים. לקסוס מעריכה ש-UX יכול לנצל את המוניטין של המותג ואיכויתיו כדי להתברג בצמרת הקבוצה הזו ולחזק את מעמדה.

מבחינת היבואנית לישראל, לקסמוטורס מדובר בתוספת כוח אטרקטיבית להיצע הדגמים המתחדש. ה-UX שהינו קרוב משפחה של טויוטה C-HR נשען על פלטפורמה גלובלית (GA-C) המשותפת לעוד מגוון רחב של דגמי טויוטה העולמית ומותאם לטכנולוגיות עדכניות. הוא מציע סידור הושבה בסיסי ל-5 אנשים עם מרחבי פנים ממוצעים לסגמנט ומבנה ספורטיבי נמוך יחסית; אורכו מקצה לקצה הוא 4.49 מ', גובהו 1.54 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.64 מ'. תא המטען של ה-UX הוא בנפח של 438 ל' (ל-ב.מ.וו X1 יש בהשוואה לכך כ-505 ל'). 

מערכות הפנים של ה-UX כוללות שימוש בצג ראשי 7 אינץ' בציוד התקני וצג 10.2 אינץ' ברמות המפרט הגבוהות יותר. עוד בציוד הסטנדרטי מערכת שמע לקסוס פרמיום סאונד עם 6 רמקולים (8 רמקולים עם בידוד צלילים משופר במפרטים יקרים), כניסות USB (גם במושב האחורי להטענת הסלולרי) ועוד. ל-UX מעטפת הגנה היקפית עם כל מערכות הבטיחות של בקרת lexus SS+ בהן נהיגה חצי אוטונומית, בלימה אוטונומית, תאורה אדפטיבית למניעת סינוור, בקרת סטיה מנתיב ועוד. 

היצע הדגמים של ה-UX בישראל מורכב ממנוע בנזין 2.0 ל' בגרסת ה-Ux200 ומנוע כלאיים בגרסת ה-ux250h. הראשון מחלץ הספק מרבי של 173 כ"ס ב-6,600 סל"ד ו-20.9 קג"מ הזמינים ב-4,800 סל"ד. הוא משודך אל תיבת הילוכים רציפה ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ועד 190 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת היא 14.7 ק"מ לליטר על פי תקן ה-WLTP. הדגם השני במשפחה משתמש במערכת הנעה היברידית; לזה נפח של 2.0 ל' בהספק מרבי של 184 כ"ס ו-20.6 קג"מ. גם כאן השידוך הוא לתיבת הילוכים רציפה, אך זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-18 ק"מ לליטר לפי תקן ה-WLTP.

לקסמוטורס תשווק את ה-UX גם עם קיט F SPORT מובחן. זה כולל שבכה קדמית בעיצוב ספורטיבי,  עיטורי כרום, חישוקי ספורט, מושבי ספורט ולוח מחוונים דיגיטלי, גימורי עור בניחוח ספורטיבי ועוד. 

המחירים עבור לקסוס UX החדש בישראל:

לקסוס Ux200 במפרט 'לקשרי': 205 אלף שקלים.

לקסוס Ux200 במפרט 'פרמיום': 225 אלף שקלים.

לקסוס ux250 הייבריד במפרט 'לקשרי': 228 אלף שקלים.

לקסוס ux250 הייבריד במפרט 'פרמיום': 248 אלף שקלים.

לקסוס ux250 הייבריד במפרט F ספורט: 265 אלף שקלים.

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס בישראל מסר: "אנו נערכים לביקוש שיא עבור הדגם החדש. אנו צופים כי המלאי שעומד לרשותנו, כ-500-600 יחידות בשנה יימכר במלואו תוך זמן קצר". 

צפו: בועז קורפל בנהיגה ראשונה על לקסוס UX החדש

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!