אלונסו, וטל ו-וובר על הפודיום בסין (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
אלונסו, וטל ו-וובר על הפודיום בסין (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

עונת הפורמולה 1 עשתה הבוקר (שבת) היכרות מחודשת עם הגראנד פרי בסין כאשר מקצה הדירוג למירוץ שנחאי התקיים וזימן לנו פעם נוספת שורה ראשונה המורכבת מנהגי רד בול לקראת המירוץ עצמו. סבסטיאן וטל סיים במקום הראשון, מארק וובר בשני כאשר אלונסו בשלישי ורוזברג רביעי.  

אחרי שלושה מירוצים, חלקם מעניינים יותר (מלזיה) וחלקם לא מעניינים כלל (בחריין) לנהגי הפורמולה חיכה המסלול המאתגר של שנחאי וזה שמציג גם את הישורת הארוכה ביותר בסבב (1.3 ק"מ).  

זה היה סוף השבוע של מנועי מרצדס כאשר באימונים מקלארן ומרצדס תפסו פעם אחר פעם את המקומות הראשונים, ובעיקר סוף שבוע רע לפרננדו אלונסו שאיבד עוד מנוע באימון. אלא שהדבר המרתק, או שמא מפחיד ביותר שקרה בסוף השבוע זו התאונה של בואמי. 

נהג טורו רוסו ראה את שני הגלגלים שלו מתנתקים מהסרן הקדמי במהלך האימון אתמול ולמזלו יצא ללא כל פגע מהעניין. במקצה הדירוג עצמו, בואמי צלח את 1Q וסיים במקום ה-13. מי שכיכב היה לואיס המילטון שקבע את הזמן המהיר ביותר 1:35.641, כאשר רוזברג ממרצדס דולק אחריו כמו מארק וובר ופרננדו אלונסו. 

צ'אנדוק, סנה, די גראסי, קובליינן, טרולי, גלוק וליוצי באופן מפתיע, לא המשיכו ל-2Q. גם במקצה השני המילטון המשיך להיות המהיר ביותר כאשר הדרמה הגדולה התרחשה בסיומו כשבאריקלו הדיח את סוטיל מהעשירייה הראשונה לחצי דקה, עד שנהג פורס אינדיה השיב את באריקלו לנוק-אאוט זון. 

וטל (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
וטל (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

ואז הגיע 3Q. אלונסו קבע את הזמן המהיר ביותר, המילטון לא הצליח לשחזר את הזמנים שלו מהמקצים הראשונים והתמקם לו במקום החמישי בלבד. וובר היה הראשון להדיח את אלונסו מהמקום הראשון ואז סבסטיאן וטל הגיע, קבע 1:34.558 וסיפק לנו פעם נוספת שורה ראשונה שתורכב מנהגי רד בול. 

וטל: יירד במירוץ גשם, השאלה היא רק מתי זה יקרה


סבסטיאן וטל
אמר לאחר המירוץ: "זו פעם שלישית מתוך ארבעה מירוצים בפול פוזישן. באימונים הייתי פחות טוב, עשינו כמה שינויים ולקראת סיום 3Q מצאתי את הקווים הנכונים כדי לקבוע את הזמנים המהירים. זה היה סיבוב פנטסטי ועוד פול פוזישן, אנחנו מוכיחים כל פעם שיש לנו רכב מאוד מהיר". 

חברו לקבוצה, מארק וובר, הוסיף: "זה היה פעם נוספת מקצה דירוג טוב לשנינו. אני שמח עם ההקפות שלי ושוב, נעלנו את השורה הראשונה עם רכבי רד בול ובסופו של דבר צריך להצדיע למכונאים על מה שהצליחו להשיג והשיפורים שהם הכניסו לרכב".  

פרננדו אלונסו, אמר: "אני חושב שהצלחנו למקסם את הפוטנציאל של הרכב במקצה הדירוג, צריך לקחת בחשבון שבמירוץ עצמו דברים משתנים, בעיקר המשקל של הרכב והוכחנו כבר שאנחנו מצליחים טוב יותר ככה".  

אחרי מירוץ מלזיה בו זכינו לגשם במקצה הדירוג שסידר לנו לא מעט הפתעות, התחזיות מדברות על גשם שוטף מחר בזמן המירוץ עצמו, וטל התייחס לכך ואמר: "יירד גשם. זאת פשוט שאלה של מתי. בתחילת המירוץ, תוך כדי או לקראת הסוף. אנחנו ערוכים לכך וחמושים בציוד המתאים כדי להתמודד עם העניין הזה". 
 

העשירייה הראשונה למירוץ מחר (10:00):
1. סבסטיאן וטל (רד בול)
2. מארק וובר (רד בול)
3. פרננדו אלונסו (פרארי)
4. ניקו רוזברג (מרצדס)
5. ג'נסון באטן (מקלארן)
6. לואיס המילטון (מקלארן)
7. פיליפה מאסה (פרארי)
8. רוברט קוביצה (רנו)
9. מיכאל שומאכר (מרצדס)
10. אדריאן סוטיל (פורס אינדיה)