פטל עם השמפניה והגביע (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
פטל עם השמפניה והגביע (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

הצמיגים, מערכות ה-KRS, ה-DRS וקבוצת רנו. עושה רושם שארבעת המשתנים האלו הולכים לייצר לנו את אחת מעונות הפורמולה 1 המרתקות והמרגשות של השנים האחרונות. היום (ראשון) במרוץ השני של העונה, שנערך במלזיה, קיבלנו עוד 56 הקפות נהדרות שסיפקו את הכל. טוב, הכל חוץ מדבר אחד - מנצח שונה. סבסטיאן פטל, אלוף העולם מרד בול, ניצח בפעם השנייה ברציפות בסיומו של מרוץ ענק.

זה התחיל עם זינוק משוגע שהעלה את ניק היידפלד של רנו עד למקום השני וזרק את מארק וובר למקום העשירי, את אלונסו לשמיני ודרדר גם את לואיס המילטון לשלישי. מפה ואילך קיבלנו הכל, הרבה בחסות הצמיגים.

כבר אחרי 14 הקפות כל הנהגים נכנסו לרחבת הטיפולים להחלפת צמיגים ראשונה מבין ארבע שיעשו במהלך 56 ההקפות. צמיגי 'פירלי' שנכנסו השנה לסבב פשוט התפוררו על המסלול והשאירו חלקים שלמים שלו מכוסים בשאריות.

גם מערכות ה-KRS וה-DRS עשו את שלהן וסיפקו לנו מרוץ רווי בעקיפות ולא מעט רגעי היי-לייטס שכל-כך היו חסרים בעונה שעברה. בסופו של דבר, ניהול מרוץ נפלא של ג'נסון באטן ממקלארן וכמות הכניסות הבלתי נתפסת אל תוך רחבת הטיפולים, עשו את שלהן והעניקו לנהג הבריטי את המקום השני אחרי פטל.

ניק היידפלד, שפתח נהדר והראה שלמכוניות של רנו יש מה למכור העונה, ובגדול, סיים במקום השלישי (פודיום שני ברצף לקבוצה הצרפתית) אחרי שעקף חמש הקפות לסיום את לואיס המילטון. מה שיכול מאוד להיות שהשפיע על אלוף העולם לשעבר, שאיבד את המקום השני ממנו זינק, הוא נזק שנגרם לרכבו אחרי שבהקפה ה-46 ספג פגיעה מרכבו של פרננדו אלונסו, שניסה לעקוף אותו ופירק את הכנף הקדמית שלו. בסופו של דבר, לואיס סיים רק במקום השביעי בעוד הספרדי סיים שישי.

סבסטיאן פטל לפני כולם במלזיה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
סבסטיאן פטל לפני כולם במלזיה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מארק וובר מרד בול, שצנח עד למקום העשירי בפתיחה ומאוחר יותר למקום ה-18, התאושש עם ניהול נפלא ונהיגה טובה בדרך למקום הרביעי, כשגם השטויות של המילטון ואלונסו עשו את שלהן. פיליפה מאסה, עוד אחד שעשה את העבודה בשקט, סיים חמישי.

מי שהשלימו את העשירייה הראשונה היו קאמוי קובייאשי (סאובר) שסיים שמיני במרוץ ענק מבחינתו, פול די רסטה (פורס אינדיה) תשיעי ומיכאל שומאכר שרשם נקודה ראשונה העונה מהמקום העשירי.

אלוף העולם הגדול ביותר שידע הסבב עשה זאת עם לא מעט תודות לוויטאלי פטרוב מרנו (שבמרוץ הקודם סיים שלישי). שתי הקפות לסיום יצא הנהג הרוסי מהמסלול, התעופף באוויר וכשנחת איבד את מערכת ההגה שלו שפשוט נשברה, תקלה קשה מאוד שהיתה יכולה להסתיים באופן נורא הרבה יותר, אך נגמרה רק בפרישה.

באטן משפריץ שמפניה על פטל (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
באטן משפריץ שמפניה על פטל (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בשבוע הבא הסבב יגיע למדינה אסייאתית נוספת, סין, שאם תצליח לספק מחצית מהאקשן שקיבלנו היום, תעשה מבחינתה את שלה ובגדול. בינתיים, אלוף העולם המכהן, סבסטיאן פטל, סופר בשלב מאוד מאוד מקודם של העונה פער של 24 נקודות מהמקום השני.

דירוג הנהגים לאחר מרוץ מלזיה
1. סבסטיאן פטל (רד בול) - 50 נקודות.
2. ג'נסון באטן (מקלארן) - 26 נקודות.
3. לואיס המילטון (מקלארן) - 24 נקודות.
4. מארק וובר (רד בול) - 22 נקודות.
5. פרננדו אלונסו (פרארי) - 20 נקודות.
6. פיליפה מאסה (פרארי) - 16 נקודות.
7. ויטאלי פטרוב (רנו) - 15 נקודות.
8. ניק היידפלד (רנו) - 15 נקודות.
9. קאמוי קובייאשי (סאובר) - 4 נקודות.
10. סבסטיאן בוואמי (טורו-רוסו) - 4 נקודות.