sportFive1061942 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
שמועות על גרסת Pro של הנינטנדו סוויץ' הסתובבו ברשת בשנתיים האחרונו (צילום: ספורט 5)
שמועות על גרסת Pro של הנינטנדו סוויץ' הסתובבו ברשת בשנתיים האחרונות | צילום: ספורט 5

במהלך השנתיים האחרונות לא מעט שמועות רצות ברשת כי נינטנדו עובדת על גרסה משודרגת של הנינטנדו סוויץ', כזו שתצא באותו הדור ותציג גרסה משופרת של הקונסולה עם חומרה משודרגת -  ממש שהמתחרות סוני ומיקרוסופט עשו עם הפלייסטיישן 4 Pro או האקס בוקס וואן X.

חלק מאותן שמועות אף ציינו כי תאריך השיחרור של הקונסולה המשודרגת יגיע לקראת אמצע שנת 2021, אך כעת מנכ"ל נינטנדו בארה"ב - דאג באוזר, מספק הערה שמפריכה את אותן שמועות, כאשר הוא טוען שקונסולת הנינטנדו סוויץ נמצאת כעת רק בנקודת האמצע  של "תוחלת החיים" שלה.

דאג באוזר:
דאג באוזר: "המומנטום לא נעצר, ואחנו כבר בשנה הרביעית. אני מאמין שאנו בנקודת האמצע של תוחלת החיים של הקונסולה". | צילום: ספורט 5

באוזר ציין: "אם אנחנו בוחנים את הטכנלוגיה - היא תמיד מתפתחת ומשתנה. אנחנו תמיד חושבים איך להעצים את חוויית המשחק, והאם זה מתאפשר על הפלטפורמה הנוכחית או על פלטפורמה עתידית. אנחנו תמיד בוחנים את הנושא. אבל אם אנחנו מסתכלים על המצב כרגע - המומנטום של הנינטנדו סוויץ' והסוויץ' לייט לא נעצר, ואנחנו כבר בשנה הרביעית.  אנחנו נמשיך איתן ולא נראה שנעצור בעתיד הנראה לעין".

"תבין, מבחינת החומרה, מדובר בקונסולות שאתה יכול לשחק בבית ובחוץ - זהו נתון שנשאר יחודי לנו בתעשייה. הדרך שבה אנחנו מתכננים את המשחקים שלנו, והדרך שבה השותפים שלנו מפתחים את המשחקים לקונסולה שלנו - זה מה שמבדיל את החוויה והצורה שבה אנשים משחקים. אנחנו נמשיך גם לשנה החמישית, ואני מאמין שאנו רק בנקודת האמצע של תוחלת החיים של הקונסולה".

המראיין המשיך ושאל את באוזר האם ההצלחה הנוכחית של הקונסולות היא מה שמונע מנינטנדו בעצם לפתח גרסת Pro, והאם זה בעצם מה שקונה לחברה זמן עד שתשחרר גרסה כזו. לשאלה זו באוזר השיב: "ההצלחה הזו פשוט מאפשר לנו לנהל את תוחלת החיים של הקונסולה בצורה שונה - זו הדרך הפשוטה ביותר לנסח את זה. עם המומנטום שלנו כרגע - אנו נדבוק בקונסולות הקיימות".

בנינטנדו עוד עובדים על כותרים בלעדיים עבור הסוויץ'. ההמשך המצופה ל (צילום: ספורט 5)
בנינטנדו עוד עובדים על כותרים בלעדיים עבור הסוויץ'. ההמשך המצופה ל-Breath of The Wild. | צילום: ספורט 5

אם משווים את הנינטנדו סוויץ' לפלייסטיישן או לאקס בוקס המתחרות, ובטח למחשב האישי - אפשר להבין שהיא מכוונות לקהל הרבה יותר "משפחתי" ושחקני קז'ואל - כאלו שלא דורשים חווית גיימינג מאסיבית ומעוניינים לקחת איתם את הקונסולה לכל מקום. נינטנדו יודעת שקהל היעד שלה לא מחפש "ביצועים" - אלא חווית משחק שלא בהכרח מסתכמת בגרפיקה עוצרת נשימה וחומרה מפלצתית.

באוזר מראה כי נינטנדו לא צריכה לחשוב על לפתח את גרסה משודרגת של הסוויץ'. החברה לא מראה ירידות במכירות, להיפך. הנינטנדו סוויץ' אף הצליח לעקוף במכירות את האקס בוקס Series X והפלייסטיישן 5 בחודש הראשון להשקה שלהן - אך זה לא חכמה בהתחשב בכך שהיו חוסרים במלאי ברחבי העולם. ההצלחה של הסוויץ' מאפשרת לנינטנדו להמשיך עם הפלטפורמה הקיימת שלהם, ולא לשווק קונסולה חדשה לאחר 5 שנים כמו שה-Wii U החליף את ה-Wii.

בחברה מתכננים עוד לא מעט משחקים גדולים עבור הקונסולה, והגדול ביניהם הוא כנראה ההמשך ל-Zelda: Breath of the Wild - שקיבל ביקורות מושלמות ונחשב למשחק שעבורו רבים קונים קונסולה - ממש כמו הבלעדיים של סוני. כך שגם הציפייה לשיחרור של משחק כזה עשוייה להמשיך להקפיץ את המכירות של הסוויץ' בעתיד.