sportFive1215014 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1215018 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

נניח שיש לכם ראיון, או מדהים מזה - התקבלתם לעבוד בחברת הגיימינג Overwolf. עכשיו, איך תסביר מה זה אוברוולף להורים, לחברים ולשאר הלא-גיימרים שבחייכם? בדיוק בשביל יש אותנו (וגלידה)

נניח שיש לכם ראיון ב-Overwolf, סטארטאפ הגיימינג הלוהט (אנחנו מנסים להיות אובייקטיבים, אבל איך אפשר?!) שפיתח פלטפורמה ליצירה, הפצה ומונטיזציה של מודים ואפליקציות למשחקי מחשב. נשמע טוב. מי לא אוהב גיימינג, eSports ומודים. אבל עכשיו - לך תסביר את זה לחברים שלך, הלא-גיימרים (לכולנו יש כאלה, לא שופטים). או להורים שלך, שעדיין מגלים נאמנות מפתיעה לבאבלס. או לאקסים, כשתיפגשו באיזו חתונה ותצטרכו להוכיח להם שדווקא הולך לכם בסדר למרות הכל.

אז מזל שהגעתם, וברוכים הבאים ל-Walkthrough לסייד קווסט הלא-פשוט בכלל - איך להסביר מה זה אוברוולף לאנשים שלא יודעים מה זה אוברוולף?

אז בואו נחשוב על אוברוולף בתור סוג של מעבדה פתוחה לייצור טעמים ותוספות לגלידה. משחקי המחשב הקיימים הם גלידה וניל בצורה הכי בסיסית וגולמית: בצבע לבן, בטעם לא רע אבל בסיסי למדי - וזה נחמד והכל (בכל זאת גלידה, כן?) אבל לא משהו וואו ומסעיר. זה יכול למצות את עצמו די מהר.

עכשיו, מה אם מישהו רוצה לפלפל קצת את העניינים? מה אם למישהי יש רעיון לאיזה טעם מטורף, איזה חומוס-קרמל עם פצפוצי שוקולד פלאפל? או נניח גלידה סגולה-ירוקה בטעם ענבים, עם יין מוגז ו-0 קלוריות? מעולה, כי במעבדה של אוברוולף הכל אפשרי - כל טעם וכל תוספת.

טוב, כמעט כל טעם וכל תוספת. זה צריך כמובן להיות טעים, חווייתי ורלוונטי (ולא פוגעני, עד כמה שטעמי גלידה יכולים להיות פוגעניים). וכדאי שיהיה לזה ביקוש בקרב קהילת חובבי הגלידה. כלומר, שיהיה מישהו שיגיד "וואי אדיר, איך היה מתאים לי עכשיו איזו גלידה מטורפת כזו, איזה טעם חומוס-קרמל ככה עם פצפוצי שוקולד-פלאפל בשביל להפוך כל לק לחווייתי ומעניין. איזה כיף שמישהו חשב על דבר כזה!".

אז הטעמים והתוספות האלה הם בדיוק המודים והאפליקציות למשחקים שאפשר לייצר דרך הפלטפורמה של אוברוולף, וקהילת חובבי הגלידה הם למעשה קהילת הגיימרים. מפתחי מודים ואפליקציות יכולים לייצר עבור הגיימרים אינסוף טעמים ותוספות - במעבדה יש כבר הכל: כל הכלים, המתכונים, הידע, ההכוונה והליווי שדרושים בשביל לייצר את הדברים הכי שווים וטעימים, בצורה הכי קלה ופשוטה שיש. רק לבוא ולהתחיל ליצור (ואז גם להרוויח כסף, ככל שיש יותר ביקוש לגלידה שלך. כלומר, למוד או לאפליקציה שלך).

ככה, בזמן שכל הגיימרים שבעולם אוכלים את אותה הגלידה בדיוק (כלומר, אותו המשחק הבסיסי, שגם קרוי בשפת הגיימרים Vanilla), כל אחד מקבל אותה בטעם שונה לגמרי, לפי העדפותיו ולפי התוספות והטעמים שהוא בחר להוריד מהחנות של אוברוולף.  אפשר, כמובן, גם לשלב בין כמה טעמים ותוספות, או לחלופין להחליט שעושים יום אחד עם טעם כזה ויום אחר עם טעם אחר - כל אחד לפי מה שבא לו. והקטע המגניב הוא שלמעבדת הגלידה הזאת יש מיליוני לקוחות שמגיעים אליה מדי יום, ומחפשים את הטעם החדש, המרגש, ההזוי, היפהפה, המוזר - זה שהכי מתאים להם, ברגע זה ממש.

וככל שהגלידה שהמצאת מצליחה יותר - כלומר, ככל שהמוד או האפליקציה שפיתחת על הפלטפורמה של אוברוולף יותר פופולריים בקרב הגיימרים - תרוויח יותר כסף. למעשה, יש פה ממש מקצוע חדש שנוצר, ויש מפתחי מודים ואפליקציות שממש לקחו את התשוקה שלהם והפכו אותה לקריירה. חלקם אף מרוויחים כמו סניף ממוצע של גולדה.

אז בפעם הבאה שאתם מנסים להסביר מה זה אוברוולף לאנשים שלא יודעים מה זה אוברוולף - תחשבו גלידה. רק שבמקום 36 סוגי גלידה, באוברוולף יש אינסוף, וגם אפשר לשחק איתה. רק להשתדל שלא ללקק את הפי.סי - על אחריותכם בלבד.