sportFive1183390 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

GOALS הוכרז לראשונה בשנה שעברה, והסטודיו הוקם על ידי מייסד ארגון הספורט האלקטרוני SK Gaming, אנדראס תורסטנסון. המשחק מתכונן להיות כותר חופשי עם משחק תחרותי וספורט אלקטרוני בליבו, והוא גם עומד לכלול טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לאפשר פריטים בבעלות שחקנים ובסחר - אסטרטגיה שלעתים קרובות זכתה לביקורת כלפי מפרסמים או מפתחים אחרים.

החברה לא מסתירה זאת ומנסה להציב את עצמה כאלטרנטיבה ל-EA ואת המשחק כחלופה לסדרת משחקי הכדורגל האיקונית פיפ"א. ולמרות מעט מאוד פרטים על משחקיות ותוכנית לא לתת רישיון לשחקנים אמיתיים, עדיין הצליחו לגייס מימון של 15 מיליון דולר. וכל זה מבלי להראות סרטון או תמונה אחת מהמשחק

"יש לך מונופול ענק בעמדה חזקה (EA). הם לא מחדשים מבחינת משחקיות. הם מתמקדים בהכנסות", אמר תורסטנסון. בגלל זה יש לסטארט-אפ שלנו הזדמנות לנצח אותם. אבל אנחנו רוצים לעשות דברים קצת אחרת". בנוסף תורסטנסון, הבהיר שהוא גם מתכנן לתת לשחקנים את האפשרות לפדות את תגמולי ה-NFT שהרוויחו עבור כסף אמיתי או לסחור בהם בשוק GOAL, כמו גם בשוקי צד שלישי נתמכים.

החברה כמפתחת, תשאף לייצר רווח מהמשחק על ידי תביעת תמלוגים על כל עסקה ומכירה של נכסים בבעלות שחקנים, שלדעתה הוא מודל עסקי הוגן בהתחשב בכך שהמשחק "לא יתבסס על מיקרו-עסקאות" מכל סוג שהוא והוא יהיה בחינם לשחק.

אולפן GOALS (צילום: ספורט 5)
אולפן GOALS | צילום: ספורט 5

ענקית משחקי הווידאו, EA , ניסתה במשך כמעט שלושה עשורים ליצור מחדש כדורגל במשחק הווידאו של פיפ"א, שבו משתמשים יכולים לשחק עם כדורגלנים ומועדונים אמיתיים או ליצור קבוצות חדשות. כך קיבלנו את FUT ואולטימייט טים. האובססיה של המשחק לריאליזם כל כך חזקה שיש להם רשת של בודקי נתונים כדי לוודא שסטטיסטיקות שחקנים כמו סיבולת הן מציאותיות ועדכניות.

GOAL, יהיה שונה בכמה דרכים. ראשית, המטרה היא לא לתת רישיון לשימוש של שחקני כדורגל מהחיים האמיתיים בהתחשב בעלות העצומה. שנית, GOALS לא מנסה להגיע לרמות הריאליזם שמנסים במשחקי פיפ"א, אלא, תורסטנסון אמר כי הוא מכוון "גישה של ארקייד" והוא "יקריב את היבט הסימולציה" של פיפ"א.

לפי דעתו זה יגרום לכך שהמשחק יהיה יותר מושך לקהל רחב יותר, לא רק לאוהדי כדורגל מושבעים. ככל הנראה,  לחברה תהיה גרסה פנימית ראשונית של המשחק בקיץ הקרוב, עם מוצר מלא שיושלם תוך שנתיים עד שלוש. על הנייר זה נשמע בסדר אבל בזמן שרוב עולם הגיימינג מנסה לשפר את הגרפיקה של משחקיו ולנסות להיות כמה שיותר אמיתי, ללכת בכיוון של משחק "ארקיידי" בשנת 2022 יכול להיות הימור גדול מדי, אחד שכנראה לא באמת יצליח להתחרות עם פיפ"א או עם EA.

יהיה מעניין לראות מה ייצא ממשחק זה. בעוד שאצל UFL, עוד יריב חדש למשחקי פיפ"א, מעדיפים לפתח משחק יותר מסורתי עם שחקנים אמיתיים וכן דגש על ריאליזם. אך בזמן ש-UFL מנסה להיות ה"פרו" הבא, GOALS הולך לכיוון אחר לחלוטין.

המבוגרים בינינו זוכרים שגם במשחקי הפרו הראשונים של קונאמי לא היו שמות אמיתיים לשחקנים, אך המשחקים היו כל כך משובחים וכיפים שזה לא ממש הזיז. הוספת השמות רק נתנה עוד דחיפה קטנה למשחק. המשחק של קונאמי נכשל רק בגלל קונאמי והחוסר השקעה שלהם. בואו נקווה ש-GOALS לא יילך באותה הדרך. מאמינים שרעיון זה יעבוד? מוזמנים לשתף אותנו בתגובות!