sportFive1071539 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

חברת גוגל השיקה בשנה שעברה את פלטפורמת Stadia - שירות ענן גיימינג שמציע ספריית משחקים בסטרימינג מכל מכשיר התומך בדפדפן כרום. לגוגל היו תכניות להפוך את הפלטפורמה לייחודית ולספק כותרים בלעדיים שיפותחו עבורה ממש כמו שעושות המתחרות הגדולות - סוני ומיקרוסופט, ובכך לנסות להזרים קהל שחקנים שיאמץ את השימוש ב-Stadia.

כעת פוסט בבלוג הרשמי מצד מנכ"ל Stadia - פיל מוריסון, מראה לנו כי החברה ויתרה על השאיפות הגדולות שהיו לה, והיא נאלצת לסגור את שתי חברות הפיתוח שהעסיקה במונטריאל ובלוס אנג'לס: "כאשר השקנו את Stadia, המטרה שלנו הייתה להנגיש את המשחקים עבור השחקנים בצורה מיידית בכל מקום שרק ירצו לשחק. הטכנולוגיה הוכיחה את עצמה ככזו שעובדת, ואנו נמשיך לתחזק את הפלטפורמה על מנת שנוכל להמשיך לספק חוויית שירות ענן-גיימינג מתקדמת עבור הקהילה.

זה אמנם היה החזון שלנו בהתחלה, אך לעומת זאת, פיתוח משחקים מהיסוד זה תהליך שלוקח שנים ארוכות והשקעות עצומות, והעלות עולה בצורה משמעותית. החלטנו כי לא נשקיע בתוכן בלעדי עבור הפלטפורמה ונעביר את הפוקוס לחיזוק ותפעול Stadia תוך כדי שיתוף פעולה עם החברות הקיימות בתעשייה".

Stadia הושקה במבחר מדינות מצומצם ברחבי העולם, וזכתה לביקורות פושרות במקרה הטוב. נדרש חיבור אינטרנט יציב ומהיר במיוחד, ולא מעט שחקנים התלוננו על הביצועים. מאז ההשקה מיקרוסופט הספיקה להכנס לשוק בתור מתחרה ישירה ואף שילבה את שירות ה-Game Pass שלה ביחד עם שירות הענן שלה - ה-xCloud. נראה שבגוגל הבינו כי הם חייבים למקד את הפוקוס על הפלטפורמה עצמה על מנת למשוך שחקנים, ולאו דווקא לפתח כותרים בלעדיים.