צילום: שביט (צילום: ספורט 5)
צילום: שביט | צילום: ספורט 5
כפ
כפ"ס ונס ציונה. כבר לא מארחות ב"מושבה" (אלן שיבר) | צילום: ספורט 5

תתחילו להתרגל: כבר לא אצטדיון המושבה, אלא אצטדיון "שלמה ביטוח". היום (ראשון) הודיעה העירייה כי בחרה בהצעה של החברה ועל שמה ייקרא המגרש בפתח תקווה בארבע שנים הקרובות. האצטדיון ימותג וישולט הן במעטפת החיצונית והן בחללים הפנימיים בשם וסמל נותן החסות. חברת "שלמה ביטוח" תשלם במסגרת ההסכם, כ-2.5 מיליון שקלים לתקופה של ארבע שנים, כאשר שמורה לה האופציה להמשיך את ההתקשרות לארבע שנים נוספות.

האצטדיון בפתח תקווה מארח כ-100 משחקים בעונה. שלוש קבוצות מליגת העל משתמשות במגרש העונה: הפועל כפ"ס, הפועל רעננה וסקציה נס ציונה, בנוסף לשתי הקבוצות העירוניות המשחקות בליגה הלאומית. המגרש מכיל כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר המושכרים לעסקים מסחריים ובסה"כ פוקדים אותו כ-300,000 צופים מדי שנה.

בתחילת הבנייה של האצטדיון העירוני בפתח תקווה אף גוף מסחרי או פרטי לא לקח חלק במימון בניית האצטדיון והמימון היה ציבורי, ועל כן שמו טרם נקבע והוא נשא את הכותרת "אצטדיון עירוני" ללא כל כינוי נוסף. בהמשך, הודיעה העירייה כי הוחלט לקרוא לאצטדיון בשם "אצטדיון המושבה".  לפני כחודשיים, באמצעות החברה לפיתוח פ"ת, יצאה העירייה במכרז לצורך מתן חסות מסחרית וקריאת שם למגרש.

שמלצר.
שמלצר. "מחוברים לעשייה המקומית" (עזרא פרג) | צילום: ספורט 5

"שלמה ביטוח" הוקמה ונוסדה  בשנת 2008 על ידי מר שלמה שמלצר ז"ל, יו"ר דירקטוריון החברה ובעל השליטה בה. כזכור, בשנת 2015, זכתה קבוצת שלמה, אליה משתייכת גם חברת שלמה ביטוח, במכרז לקבלת חסות השם של היכל הספורט העירוני ה"דרייב אין" בת"א.

טובי שמלצר, מבעלי חברת "שלמה ביטוח": "אנחנו שמחים על בחירתנו כזוכים במכרז למתן החסות של אצטדיון הכדורגל העירוני בפתח תקווה. בתור חברה שמשרדיה ממוקמים מזה שנים רבות בעיר פתח תקווה, ומעסיקה מאות עובדים תושבי העיר, אנחנו מחוברים לעשייה המקומית וחיים אותה מדי יום. כמו כן, כחברת ביטוח שחרטה על דגלה מצוינות, חדשנות וערכיות, התחברנו לאחד מהאצטדיונים המתקדמים בישראל, שמקדם את ערכי הספורט והתחרותיות בישראל".

לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פ"ת: "בהתאם להנחיית ראש העיר, פעלה החברה לשווק חבילת זכויות מיתוג וחשיפה של האצטדיון העירוני. האתגר היה משמעותי בשל העובדה שפרט לתל אביב, מכרזים מסוג זה לא צלחו. אני שמח וגאה על כך שמספר רב של חברות עסקיות, מהמובילות במשק, התעניינו במכרז. התעניינות זו מלמדת על האטרקטיביות והפוטנציאל של האצטדיון ועל האמון הרב שהביעו החברות בעיר פתח תקווה ובעומד בראשה".

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה: "מזל טוב לחברת שלמה ביטוח אשר מצטרפת היום לעיר כנותנת החסות של אצטדיון המושבה. כיאה לאצטדיון מתקדם וחדשני, אשר נמצא בליגה של כל המגרשים ומתקני הספורט המובילים בישראל, אני שמח שגם נושאת שם האצטדיון היא חברה מקצועית, גדולה ומשמעותית במשק הישראלי".