(אלן שיבר) (צילום: ספורט 5)
(אלן שיבר) | צילום: ספורט 5
המחאה תצליח? (David Paul Morris/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
המחאה תצליח? (David Paul Morris/Getty Images) | צילום: ספורט 5

אוהדי הכדורגל בישראל יוצאים למחאה נגד המחירים המופקעים במזנוני האצטדיונים ואולמות הכדורסל. ארגון "אחים לסמל",  ביחד עם ארגוני האוהדים מכבי פנאטיקס, ו-The Gate שלחו מכתבים לזכיינים באצטדיון בלומפילד ובהיכל מנורה, וכן לעיריית תל אביב כדי שתכיר שלמרות שקיים מחירון לאירועים, הזכיין לא משתמש בו ועובר עליו. אם ההצעה למחירים סבירים לא תתקבל, הארגנון מתכנן לצאת למחאה, שאליה יצטרפו ארגוני אוהדים נוספים של קבוצות מרחבי הארץ.


על פי המכתב: "ב-9 ביולי התקיימה באצטדיון בלומפילד בתל אביב הופעה של הזמר אייל גולן, ובעקבותיה עלתה לדיון ציבורי שאלת המחירים הגבוהים במזנונים בהופעות ובמשחקי הספורט.  המחירון החדש קבע מספר מוצרים מפוקחים אשר לגביהם נקבע מחיר מירבי, וביניהם: בקבוק מים חצי ליטר (5 ₪), קרחון (3-5 ₪), בייגלה (5 ₪), פיתה עם סלטים (12 ₪) ושתייה חמה – קפה, תה או שוקו (5 ₪). מוצרים אלה אינם נמכרים במזנונים או נמכרים במחיר גבוה מהנדרש לאחר שינוי שם המוצר באופן מלאכותי המאפשר העלאת המחיר באופן לא פרופורציונלי ובניגוד לתקנון (לדוגמה - בייגלה שנמכר כ"פרצל") או הגדרה שגוייה של גודל המוצר העשוייה להוות הטעייה בניגוד לחוק הגנת הצרכן (נקניקיה רגילה הנמכרת ב-25 ש"ח כ'נקניקייה ענקית')"."

"למרבה הצער, גם עבור המוצרים שאינם תחת פיקוח במזנונים באיצטדיוני הכדורגל והיכלי הספורט, המהווים מונופול שכן לאוהדי הספורט אין אפשרות לרכוש מזון או שתייה מספק אחר בזמן המשחקים, המחירים אותם נדרשים לשלם אוהדי הספורט הם מופקעים, וגבוהים בעשרות אחוזים מהמחיר הממוצע במופעים מקבילים. מדובר, בין היתר, על מוצרים כגון שתייה קלה (12 ₪ לכוס קטנה), טילון (15 ₪ לטילון קטן, 20 ₪ לטילון גדול), ושלגון גומיגם (15 ₪) ונקניקיה פשוטה בלחמניה (25 ₪). כל זאת שעה שרבים מבין המוצרים שהוגדרו כמוצרים מפוקחים אינם נמכרים כלל.

"לאור האמור מצאנו לנכון לפנות אליך בבקשה לשקול הפחתה דרסטית של מחירי המוצרים, וכן להציג למכירה את המוצרים המפוקחים בכמות מספקת במזנונים על מנת לאפשר לאוהדי הספורט לרכוש מזון ושתייה במחיר הוגן".

לסיכום נכתב: "לצערנו, אם תבחר שלא להיענות לבקשה זו, ניאלץ להודיע, בצעד כולל מטעם אוהדי מכבי ת"א מרכישת מזון ומשקאות במזנונים עד אשר יופחתו המחירים ויוצגו למכירה המוצרים המפוקחים".