(דני מרון)
(דני מרון) | צילום: ספורט 5
הקהל הבית
הקהל הבית"רי, חוגג מאוכזב (ברני ארדוב) | צילום: ספורט 5

אחד הנושאים המרכזיים בהם משה חוגג שובר את הראש מאז שהגיע לבית"ר ירושלים הוא איך מביאים את הקהל למגרשים. כשהפך לבעלים, עשה חוגג שני סקרים משני גופים שונים. בשני הסקרים התשובות חזרו זהות, וחוגג הבין שהקהל של בית"ר לא נופל בגודלו מזה של מכבי חיפה או מכבי תל אביב.

עם הנתונים האלה ניסה וממשיך לנסות הבעלים על מנת להגדיל את כמות האוהדים שמגיעים למשחקים. המיזם החדש שהוא הציע היה בשיתוף צה"ל ומחלקת החינוך של עיריית ירושלים - כרטיסים ב-25 ש"ח לחיילים ולקהל הצעיר. חוגג רצה לייצר אירוע חגיגי עם שלישיית מה קשור, עידן עמדי ואפילו ביבי נתניהו היה צריך להגיע ביום חמישי למסיבה. אבל כל מה שהוא ייחל שיקרה לא התרחש כפי שהוא רצה.

מצד אחד המועדון רושם שיא מנויים של 8,800 קונים. כמו כן, במועדון גאים בהמצאת 'הבית"ריסט' שמכניס כ-2 מיליון ש"ח בשנה, וכן נרשמה הגדלה במכירת המרצ'נדייס של המועדון ביותר מ-50%. אבל מבחינת חוגג זה לא מספיק. למקורביו הוא אמר: "איך חיפה מביאה למשחק מול כפ"ס 15 אלף צופים ואני למשחק כזה מביא 6,000. כולם אמרו שהבאנו 20,000 אלף נגד הפועל תל אביב, אבל למה לא הבאנו כמות כזאת לכל משחק בית?".

בסופו של דבר מדובר בתהליך. במועדון הסבירו זאת: "בשנים האחרונות כל המריבות שהיו מול ההנהלה הבריחו את האוהדים. הכמויות ירדו ולא פשוט לשקם את זה. ייקח זמן, אבל חוגג לא מאבד את הסבלנות". גורם אחר הוסיף: "חוגג לא הולך לשום מקום. גם לגבי התקציב, הייתי מציע לכולם לחכות, זה תלוי איך תסתיים העונה ומה יהיה עם הגביע".

קיימת הערכה שחוגג אולי יקטין את התקציב, אבל אם בית"ר תהיה באירופה, הוא לא ישנה כלום בצורה כזו שהמועדון ייפגע מקצועית. צריך לזכור שמיכאל אוחנה חוזר, וזה כבר שדרוג מקצועי מבחינת הקבוצה מהבירה. בכל מקרה, נראה שבית"ר, עד תחילת הפלייאוף תכריז על החתמתו של רוני לוי לעונה נוספת, וגם על הארכת חוזה לאיתמר ניצן ככל הנראה לשנתיים נוספות.